Η ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ TOY "ΑΘΗΝΑΪΚΟΥ ΣΧΙΣΤΟΛΙΘΟΥ" ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΟΣ ΣΗΡΑΓΓΩΝ ΤΥΠΟΥ ΑΣΠΙΔΑΣ ΑΝΟΙΚΤΟΥ ΜΕΤΩΠΟΥ. ΕΜΠΕΙΡΙΕΣ ΑΠΟ ΤΗ ΔΙΑΝΟΙΞΗ ΤΗΣ ΣΗΡΑΓΓΑΣ ΤΗΣ ΕΠΕΚΤΑΣΗΣ ΤΟΥ ΜΕΤΡΟ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ ΠΡΟΣ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ


Δημοσιευμένα: Ιαν 1, 2004
Λέξεις-κλειδιά:
Αθηναϊκός Σχιστόλιθος Μετρό Αθήνα
Π. Μαρίνος
Β. Μαρίνος
Γ. Στούμπος
M. Νόβακ
K. Κορκάρης
M. Μπενίση
Περίληψη
Η διάνοιξη του Μητροπολιτικού Σιδηροδρόμου Αθηνών γίνεται κυρίως μέσα από το σύστημα του «Αθηναϊκού Σχιστολίθου», ο οποίος κυρίως αποτελείται από ακολουθίες σχιστολίθωνμεταψαμμιτών και παρουσιάζει μεγάλη ετερογένεια και τεκτονική καταπόνηση από ρήγματα και διατμήσεις. Η εκσκαφή γίνεται είτε μηχανοποιημένα είτε με συμβατικές μεθόδους διάνοιξης. Η εργασία αυτή επικεντρώνεται στο τμήμα της επέκτασης προς Περιστέρι όπου η διάνοιξη έγινε σε μεγάλο ποσοστό από το μηχάνημα ασπίδας ανοικτού μετώπου (OFS-Open Face Shield). To μηχάνημα αυτό είναι αποτελεσματικό στην αντιμετώπιση ασταθειών σε μέτριας ποιότητας βραχόμαζα, αλλά όχι όταν η βραχόμαζα είναι ασθενής ή εντελώς αποσαθρωμένη, δηλαδή σε περιπτώσεις υλικών με πολύ μικρό χρόνο αυτοϋποστήριξης. Στις περιπτώσεις αυτές είναι αναγκαία η άμεση προστασία του μετώπου ή και βελτίωση της ποιότητας του υλικού. Στην εργασία περιγράφεται μία ταξινόμηση του «Αθηναϊκού Σχιστολίθου» ώστε να εξυπηρετούνται οι προβλέψεις για εκσκαφή με μηχάνημα OFS και για να είναι δυνατή η εκτίμηση της διακινδύνευσης κατά την εκσκαφή και η ανάγκη λήψης μέτρων.
Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Engineering Geology, Hydrogeology, Urban Geology
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Μαρίνος, Γ., Μπενίση, Μ., και Κορκάρης, Κ., 2001. Διερεύνηση επί των συνθηκών που προκαλούν καθιζήσεις κατά τη μηχανοποιημένη διάνοιξη σηράγγων σε αστικό περιβάλλον. Εμπειρίες από την κατασκευή του Μετρό Αθηνών. 4ο Πανελλήνιο Συνέδριο Γεωτεχνικής και Περιβαλλοντικής Μηχανικής, 537-544, Αθήνα.
Τα περισσότερο διαβασμένα άρθρα του ίδιου συγγραφέα(s)