Socioeconomic changes, digital technologies and neuroeducation during the COVID-19 era
Περίληψη
This paper maintains that the management of the pandemic, which relied mainly on digital tools, can become effective when it covers many sectors. Digital technologies enabled us to contain the epidemic on an administrative level and a health care level. Homeschooling is also possible with the help of digital tools and it contributed significantly to the control of COVID-19 spread. Digital technologies can also relieve the mental health problems that are caused or that are aggravated by the lockdown. Psychological support can be provided online even through social media. Neuroeducation had always been an effective approach to teaching. Nowadays, neuropedagogy is even more necessary in order to address the problems that arise because of the excessive use of digital tools in the learning process.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
Lampou, R. (2020). Socioeconomic changes, digital technologies and neuroeducation during the COVID-19 era. Homo Virtualis, 3(2), 28–42. https://doi.org/10.12681/homvir.25447
- Ενότητα
- Ερευνητικές Εργασίες
Αυτή η εργασία είναι αδειοδοτημένη υπό το CC Αναφορά Δημιουργού 4.0.
Οι συγγραφείς των άρθρων που δημοσιεύονται στο περιοδικό διατηρούν τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας επί των άρθρων τους, δίνοντας στο περιοδικό το δικαίωμα της πρώτης δημοσίευσης.
Άρθρα που δημοσιεύονται στο περιοδικό διατίθενται με άδεια Creative Commons 4.0 και σύμφωνα με την άδεια μπορούν να χρησιμοποιούνται ελεύθερα, με αναφορά στο/στη συγγραφέα και στην πρώτη δημοσίευση για μη κερδοσκοπικούς σκοπούς.
Οι συγγραφείς μπορούν να καταθέσουν το άρθρο σε ιδρυματικό ή άλλο αποθετήριο ή/και να το δημοσιεύσουν σε άλλη έκδοση, με υποχρεωτική την αναφορά πρώτης δημοσίευσης στο περιοδικό
Οι συγγραφείς ενθαρρύνονται να καταθέσουν σε αποθετήριο ή να δημοσιεύσουν την εργασία τους στο διαδίκτυο πριν ή κατά τη διαδικασία υποβολής και αξιολόγησής της.