The views of educators on the utilisation of information and communication technologies in controlled educational environments: The example of therapeutic communities
Περίληψη
Reintegration of individuals into the community constitutes an official strategic aim for correctional facilities. It methodically addresses the factors that contribute to the recurrence of delinquent behaviour while simultaneously reinforcing those that will aid in the stability of this integration. From this perspective, incarcerated individuals need to be educated on how society and the state operate. A crucial part of this education, not as a privilege but as a necessity for reintegration into a world where technological advancements affect the structure and functions of social systems, is familiarisation with Information and Communication Technologies (ICT). For this reason, educators who undertake the task of educating delinquent individuals have an exceptionally challenging job. They strive to prepare individuals who are already disadvantaged in various aspects of their lives for their return to society, in highly restrictive environments, both in terms of educational and technological infrastructure. This research is part of a postdoctoral study on education and reintegration. It focuses on the views of educators who teach in therapeutic reintegration communities regarding utilising information and communication technologies in the education provided in these structures. The method of interviews was used with a total of 8 educators teaching in therapeutic communities in Greece.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
Ntaflou, A., & Malafantis, K. (2024). The views of educators on the utilisation of information and communication technologies in controlled educational environments: The example of therapeutic communities. Homo Virtualis, 7(1), 1–20. https://doi.org/10.12681/homvir.39831
- Ενότητα
- Ερευνητικές Εργασίες
Αυτή η εργασία είναι αδειοδοτημένη υπό το CC Αναφορά Δημιουργού 4.0.
Οι συγγραφείς των άρθρων που δημοσιεύονται στο περιοδικό διατηρούν τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας επί των άρθρων τους, δίνοντας στο περιοδικό το δικαίωμα της πρώτης δημοσίευσης.
Άρθρα που δημοσιεύονται στο περιοδικό διατίθενται με άδεια Creative Commons 4.0 και σύμφωνα με την άδεια μπορούν να χρησιμοποιούνται ελεύθερα, με αναφορά στο/στη συγγραφέα και στην πρώτη δημοσίευση για μη κερδοσκοπικούς σκοπούς.
Οι συγγραφείς μπορούν να καταθέσουν το άρθρο σε ιδρυματικό ή άλλο αποθετήριο ή/και να το δημοσιεύσουν σε άλλη έκδοση, με υποχρεωτική την αναφορά πρώτης δημοσίευσης στο περιοδικό
Οι συγγραφείς ενθαρρύνονται να καταθέσουν σε αποθετήριο ή να δημοσιεύσουν την εργασία τους στο διαδίκτυο πριν ή κατά τη διαδικασία υποβολής και αξιολόγησής της.