Ο Πανελλήνιος Διαγωνισμός Γλυπτικής για το Μνημείο του Ζαλόγγου
Abstract
Το παρόν άρθρο εξετάζει την προϊστορία και την ιστορία του Πανελλήνιου Διαγωνισμού Γλυπτικής για το Μνημείο του Χορού του Ζαλόγγου στον νομό Πρεβέζης, που προκηρύσσεται κατά τη μετεμφυλιακή περίοδο. Πρώτον, εστιάζει στην υποδοχή των καλλιτεχνικών προτάσεων που υποβλήθηκαν, όπως αυτή εντοπίζεται στον Τύπο της εποχής. Δεύτερον, σχολιάζονται οι αισθητικές και ιδεολογικές αναζητήσεις του γλύπτη Γιώργου Ζογγολόπουλου, η πρόταση του οποίου επιλέχτηκε να υλοποιηθεί. Τέλος, υποστηρίζεται ότι το Μνημείο του Ζαλόγγου που ανεγέρθηκε στον δημόσιο χώρο, προσλήφθηκε από τους σύγχρονούς του υπό το πρίσμα της «ελληνικότητας» και, επομένως, λειτούργησε νομιμοποιητικά τόσο ως προς τον μύθο της αδιάσπαστης συνέχεια του Ελληνισμού όσο και ως προς την κυρίαρχη τότε ιδεολογία της Εθνικοφροσύνης.
Article Details
- Come citare
-
Αργιανάς Κ. (2024). Ο Πανελλήνιος Διαγωνισμός Γλυπτικής για το Μνημείο του Ζαλόγγου . Peri Istorias, 11, 193–210. https://doi.org/10.12681/p.i.39684
- Fascicolo
- V. 11 (2023): Περί Ιστορίας
- Sezione
- Articles
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.