Πολιτικές της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τις Τεχνολογίες της Πληροφορίας της Επικοινωνίας στην εκπαίδευση
Περίληψη
Η ένταξη των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στην εκπαιδευτική πραγματικότητα είναι ένα ζήτημα που έχει απασχολήσει έντονα τα τελευταία χρόνια τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, προκειμένου οι πολίτες της να αποκτήσουν επαρκείς ψηφιακές δεξιότητες. Ολοένα και περισσότερες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης έχουν υιοθετήσει την εισαγωγή και ενσωμάτωση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στα εκπαιδευτικά τους συστήματα, γεγονός που θεωρήθηκε ως λογική συνέχεια της διαδικασίας ενσωμάτωσής τους στις σύγχρονες κοινωνικοοικονομικές συνθήκες. Συνακόλουθα, το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα καλείται να αντιμετωπίσει τους/τις μαθητές/τριες του σήμερα ως Ευρωπαίους πολίτες, προκειμένου αυτοί να εξοικειωθούν άμεσα και δημιουργικά με την ευρωπαϊκή πραγματικότητα και να ενταχθούν λειτουργικά και ουσιαστικά σε αυτήν. Προκειμένου να είναι αποτελεσματική αυτή η προσαρμογή, προβάλει ως επιτακτική ανάγκη η καλλιέργεια των ψηφιακών δεξιοτήτων, που χρειάζεται να ξεκινήσει έγκαιρα και μέσα από ένα δομημένο εκπαιδευτικό σύστημα από το επίπεδο της βασικής εκπαίδευσης. Η παραπάνω προβληματική αποτέλεσε την αφόρμηση για τη διεξοδική διερεύνηση των αποφάσεων και των δράσεων του ελληνικού Υπουργείου Παιδείας που σχετίζονται με την εισαγωγή των Νέων Τεχνολογιών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και την πορεία για την υλοποίηση του οράματος του ψηφιακού σχολείου.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- Άρθρα