«Για μια άλλη ματιά στο παρελθόν… δείτε»: Οι προτεινόμενες κινηματογραφικές ταινίες στο βιβλίο Ιστορίας της Γ Γυμνασίου
Περίληψη
Σκοπός της έρευνας είναι να μελετηθούν οι κινηματογραφικές ταινίες που προτείνονται στο βιβλίο Ιστορίας της Γ΄ Γυμνασίου, ο τρόπος αξιοποίησής τους μέσω των σχετικών «Ασκήσεων-Δραστηριοτήτων» και η προσδοκώμενη παιδαγωγική τους ωφέλεια, στο πλαίσιο της Παιδαγωγικής της Ειρήνης και της Οπτικοακουστικής Παιδείας. Το υπό έρευνα υλικό μελετήθηκε με τις μεθόδους της ποσοτικής ανάλυσης περιεχομένου, της δόμησης περιεχομένου και της κριτικής ανάλυσης λόγου. Τα ευρήματα δείχνουν ότι η επιλογή των κινηματογραφικών ταινιών έχει γίνει με τρόπο πρόχειρο, αποσπασματικό, μονόπλευρο και ενίοτε αντιφατικό ως προς άλλες επιλογές των συγγραφέων του υπό έρευνα εγχειριδίου. Αποκαλύπτουν ταυτόχρονα ότι οι συγγραφείς δεν αποδέχονται τη δυνατότητα του κινηματογράφου όχι μόνο να διδάξει ιστορία αλλά ούτε καν να αποτελέσει ιστορική πηγή. Ακόμα κι έτσι, ωστόσο, η καινοτομία αυτή μπορεί να θεωρηθεί ένα μικρό πρώτο βήμα προς την κατεύθυνση της εισαγωγής της Οπτικοακουστικής Παιδείας στη θεσμοθετημένη εκπαίδευση.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- Άρθρα