Η Διδασκαλία της Αγγλικής Γλώσσας και η Συμβολή της στη Διαπολιτισμική Εκπαίδευση Η Χρήση Συνομιλιακών Συνεπαγωγών με τη Βοήθεια Σωμάτων Κειμένων
Περίληψη
Η παρούσα μελέτη εξετάζει την αποτελεσματικότητα της χρήσης σωμάτων κειμένων στη διδασκαλία των συνομιλιακών συνεπαγωγών στο ελληνικό εκπαιδευτικό πλαίσιο, εστιάζοντας στη βελτίωση της πραγματολογικής ικανότητας και της πολιτισμικής ευαισθησίας των μαθητών. Στην έρευνα συμμετείχαν 60 μαθητές γυμνασίου, οι οποίοι χωρίστηκαν σε πειραματική και ομάδα ελέγχου. Η πειραματική ομάδα χρησιμοποίησε το Corpus of Contemporary American English (COCA) για την ανάλυση αυθεντικών διαλόγων, τη δημιουργία γλωσσικών χαρτών και την εξάσκηση μέσω παιχνιδιών ρόλων. Τα αποτελέσματα έδειξαν σημαντική βελτίωση στις επιδόσεις της πειραματικής ομάδας, με αύξηση 28% στις μέσες βαθμολογίες και στατιστικά σημαντικές διαφορές (p < 0.01) σε σύγκριση με την ομάδα ελέγχου. Οι συνεντεύξεις ανέδειξαν την αυξημένη κατανόηση της πολιτισμικής διάστασης της γλώσσας και τη θετική μαθητική εμπειρία. Τα ευρήματα υπογραμμίζουν τη δυναμική της ενσωμάτωσης σωμάτων κειμένων στη διδασκαλία της αγγλικής, ενισχύοντας τη διαπολιτισμική εκπαίδευση και την πραγματολογική επάρκεια.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
Ρούκη Α. (2025). Η Διδασκαλία της Αγγλικής Γλώσσας και η Συμβολή της στη Διαπολιτισμική Εκπαίδευση: Η Χρήση Συνομιλιακών Συνεπαγωγών με τη Βοήθεια Σωμάτων Κειμένων. Μέντορας, 23(1), 6–18. https://doi.org/10.12681/mentor.39944
- Ενότητα
- Άρθρα