Στρατηγικές καλλιέργειας ικανοτήτων ενεργού πολίτη: Η περίπτωση των παγκόσμιων ρουτινών σκέψης
Περίληψη
Οι προκλήσεις του σύγχρονου κόσμου καθιστούν επιτακτική την εστίαση της εκπαίδευσης στην καλλιέργεια μελλοντικών πολιτών που είναι ικανοί να δραστηριοποιούνται σε σύνθετα περιβάλλοντα με τοπικό και παγκόσμιο χαρακτήρα. Οι ικανότητες του παγκόσμιου ενεργού πολίτη οικοδομούνται στο πλαίσιο μίας διαδικασίας εφαρμογής αποτελεσματικών ενεργειών σε συγκεκριμένες καταστάσεις. Μία ενδεδειγμένη στρατηγική για την καλλιέργεια ικανοτήτων, αποτελούν οι παγκόσμιες ρουτίνες σκέψης του επιστημονικού Οργανισμού Project Zero της Παιδαγωγικής Σχολής του Πανεπιστημίου Harvard, που έχουν ενταχθεί οργανικά στα νέα Προγράμματα Σπουδών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων. Οι παγκόσμιες ρουτίνες σκέψης μπορούν να εκληφθούν είτε ως εργαλεία, είτε ως υποστηρικτικές δομές, είτε ως πλαίσια καταγεγραμμένων ενεργειών που διευκολύνουν την επίτευξη συγκεκριμένων μαθησιακών αποτελεσμάτων. Το παρόν άρθρο επιχειρεί μία επισκόπηση σχετικά με τις ικανότητες του παγκόσμιου ενεργού πολίτη, εμβαθύνοντας στο περιεχόμενο των παγκόσμιων ρουτινών σκέψης και τεκμηριώνοντας ερευνητικά την προστιθέμενή τους αξία, μέσα από τρία αυθεντικά παραδείγματα που προέρχονται από το πεδίο της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
Μέλλιου Κ. (2025). Στρατηγικές καλλιέργειας ικανοτήτων ενεργού πολίτη: Η περίπτωση των παγκόσμιων ρουτινών σκέψης . Μέντορας, 23(1), 39–53. ανακτήθηκε από https://ejournals.epublishing.ekt.gr/index.php/mentoras/article/view/40107
- Ενότητα
- Άρθρα