Περιβαλλοντική Βιωσιμότητα και Διαπολιτισμός, σύμπλοκα και αλληλοπαθή μακροσυστήματα εφαρμοσμένης εκπαίδευσης προς την ενδυνάμωση της Ιδιότητας του Παγκόσμιου Ενεργού Πολίτη: Προοπτική και Συνθέσεις
Περίληψη
Σε ένα σύγχρονο παιδαγωγικό πλαίσιο μεταγνώσης με στόχο την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση της νέας γενιάς για μείζονα περιβαλλοντικά θέματα που αντιμετωπίζει ο πλανήτης μας, οι μαθητές/-τριες αρχίζουν να αντιλαμβάνονται τη θέση τους στον κόσμο, έναν κόσμο που αλληλοεπιδρά και αλληλεξαρτάται, χωρίς να υφίστανται σύνορα και όρια (διαπολιτισμική διάσταση). Ο οικουμενικός παιδαγωγικός σκοπός της ευαισθητοποίησης των μαθητών/τριών σε θέματα περιβαλλοντικής βιωσιμότητας, προβλέπει την υιοθέτηση θετικής στάσης αλλά και της ανάπτυξης κριτικής σκέψης για τα σύγχρονα και κρίσιμα περιβαλλοντικά προβλήματα μέσω της συνειδητοποίησης της αξίας της ατομικής ευθύνης και της συλλογικότητας στη λογική του «Think locally act globally». Συνεπώς, οι μαθητές/-τριες εντός του εκπαιδευτικού πλαισίου: «Νοιάζομαι», «Μαθαίνω», «Δρώ» γίνονται πρεσβευτές/ υπερασπιστές του κλίματος για έναν αειφόρο, βιώσιμο πλανήτη.
Η Περιβαλλοντική Βιωσιμότητα και ο Διαπολιτισμός, ως σύμπλοκα και αλληλοπαθή μακροσυστήματα εφαρμοσμένης εκπαίδευσης είναι οι εδράσεις για τη δημιουργία συνθηκών για ενεργό συμμετοχή των μελών της σχολικής κοινότητας στη συνδιαμόρφωση της πορείας τους προς τη μεταγνώση και τις πανανθρώπινες αξίες και ως εκ τούτου να ανταποκριθούν στην πολυπλοκότητα της εποχής της ύστερης μετανεωτερικότητας και της παγκοσμιότητας.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
Γεωργάκη Ε., & Γιαννίκας Α. (2025). Περιβαλλοντική Βιωσιμότητα και Διαπολιτισμός, σύμπλοκα και αλληλοπαθή μακροσυστήματα εφαρμοσμένης εκπαίδευσης προς την ενδυνάμωση της Ιδιότητας του Παγκόσμιου Ενεργού Πολίτη: Προοπτική και Συνθέσεις. Μέντορας, 23(1), 99–116. ανακτήθηκε από https://ejournals.epublishing.ekt.gr/index.php/mentoras/article/view/40528
- Ενότητα
- Άρθρα