Συναισθηματική Ανάπτυξη των Μαθητών ΕΠΑ.Λ. μέσω Διαχείρισης Θυμού
Περίληψη
Η Συναισθηματική Νοημοσύνη (ΣΝ) αναφέρεται στην ικανότητα αναγνώρισης, κατανόησης, διαχείρισης και αξιοποίησης των συναισθημάτων, τόσο των δικών μας όσο και των άλλων. Περιλαμβάνει πέντε βασικές δεξιότητες: αυτογνωσία, αυτορρύθμιση, κίνητρα, ενσυναίσθηση και κοινωνικές δεξιότητες. Σε έρευνα με 150 μαθητές ΕΠΑΛ, ηλικίας 18 ετών, εξετάστηκε η επίδραση ενός τριμήνου παρεμβατικού προγράμματος διαχείρισης θυμού στη ΣΝ. Η πειραματική ομάδα (n=80) συμμετείχε σε δύο 45λεπτες συνεδρίες εβδομαδιαίως, ενώ η ομάδα ελέγχου (n=70) δεν έλαβε παρέμβαση. Η ΣΝ μετρήθηκε με την Κλίμακα Συναισθηματικής Νοημοσύνης, που περιλαμβάνει 33 ερωτήματα σε τέσσερις παράγοντες: διαχείριση συναισθημάτων, αυτορρύθμιση, χρήση συναισθημάτων και ενσυναίσθηση. Τα αποτελέσματα έδειξαν στατιστικά σημαντική βελτίωση στους δείκτες ΣΝ της πειραματικής ομάδας μετά την παρέμβαση, ενώ η ομάδα ελέγχου δεν παρουσίασε αλλαγές. Συνεπώς, προτείνεται η ενσωμάτωση τέτοιων προγραμμάτων στο σχολικό περιβάλλον για την ενίσχυση της συναισθηματικής, διανοητικής και ψυχολογικής υγείας των μαθητών.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
Ανδρουτσόπουλος Π., & Κάρμη Β. (2025). Συναισθηματική Ανάπτυξη των Μαθητών ΕΠΑ.Λ. μέσω Διαχείρισης Θυμού. Μέντορας, 23(1), 19–38. ανακτήθηκε από https://ejournals.epublishing.ekt.gr/index.php/mentoras/article/view/40556
- Ενότητα
- Άρθρα