Προωθώντας την Ισότητα των Φύλων στη Φυσική: Στάσεις Μαθητών/τριών και Αναγκαίες Παρεμβάσεις


Δημοσιευμένα: Dec 23, 2025
Μαρία Χούπη
Γεώργιος Βλαχάκης
Περίληψη

Η εκπαίδευση για την ισότητα των φύλων αποτελεί βασικό εργαλείο για την προώθηση της ισότητας μεταξύ ανδρών και γυναικών σε κάθε πτυχή της κοινωνίας. Παρόλο που δίνεται έμφαση στην εκπαίδευση STEM (Επιστήμη, Τεχνολογία, Μηχανική και Μαθηματικά), εξακολουθούν να υπάρχουν σημαντικά εμπόδια και ανισότητες μεταξύ των φύλων με τα κορίτσια να αντιμετωπίζουν συχνά προκλήσεις στον τομέα αυτό. Ένα πολύ ενθαρρυντικό στοιχείο είναι ότι αρκετές πρόσφατες μελέτες δείχνουν ότι η κατάσταση αυτή αρχίζει να αντιστρέφεται. Στην παρούσα μελέτη παρουσιάζονται τα αποτελέσματα έρευνας που πραγματοποιήθηκε σε σχολεία διαφόρων τύπων (Γυμνάσια, Λύκεια, Πειραματικά και Πρότυπα) σε τρεις περιοχές της Ελλάδας: Αττική, Λακωνία και Κοζάνη. Η ανάλυση των δεδομένων της παρούσας έρευνας έδειξε πως εξακολουθούν να υπάρχουν διαφορές στις στάσεις αγοριών και κοριτσιών απέναντι στη Φυσική. Τα αγόρια δείχνουν μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση και ευχαρίστηση στο μάθημα, ενώ το επιλέγουν συχνότερα για περαιτέρω σπουδές σε σχέση με τα κορίτσια. Από την άλλη πλευρά, τα κορίτσια θεωρούν τη Φυσική ενδιαφέρουσα, αλλά ταυτόχρονα τη θεωρούν δυσνόητη. Η ανάγκη για εκπαιδευτικές παρεμβάσεις κρίνεται απαραίτητη, προκειμένου να ενθαρρυνθούν περισσότερα κορίτσια να εμπλακούν στον τομέα των Φυσικών Επιστημών (Φ.Ε) γενικότερα και της

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Άρθρα
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Βιογραφικό Συγγραφέα
Γεώργιος Βλαχάκης

Καθηγητ΄ής Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο