open, digital, online, education, distance education

Εμπόδια στην εφαρμογή της εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης την περίοδο της Πανδημίας - Απόψεις εκπαιδευτικών ειδικής και γενικής αγωγής στο Γυμνάσιο


Δημοσιευμένα: Mar 23, 2022
Λέξεις-κλειδιά:
επείγουσα απομακρυσμένη διδασκαλία εξΑΕ πανδημία γενική αγωγή ειδική αγωγή εμπόδια εκπαιδευτικοί δευτεροβάθμια εκπαίδευση Θεσσαλονίκη
Ιωάννα Γεωργουλάκου
Απόστολος Κώστας
Περίληψη

Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας γενικής και ειδικής εκπαίδευσης ως προς τα εμπόδια τα οποία αντιμετώπισαν κατά την εφαρμογή της εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης την περίοδο της πανδημίας. Η έρευνα διεξήχθη μέσω της ποσοτικής μεθόδου με ερωτηματολόγιο σε ένα δείγμα 106 εκπαιδευτικών στη Θεσσαλονίκη. Από την έρευνα βρέθηκε πως οι εκπαιδευτικοί είχαν σημαντικά προβλήματα όσον αφορά στη μετάβαση από τη δια ζώσης στην online διδασκαλία, στη χρήση των τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνίας, στον χρόνο που απαιτείται για την προετοιμασία του υλικού και τη διδασκαλία. Επίσης, οι εκπαιδευτικοί δεν είχαν τον απαιτούμενο χρόνο να προετοιμαστούν κατάλληλα, σε συνδυασμό με τις ελλιπείς υποδομές σε επίπεδο τεχνολογίας, ενώ παράλληλα δεν είχαν βοήθεια από τον αρμόδιο φορέα, σε αντίθεση με το οικογενειακό περιβάλλον που τους στήριξε σημαντικά. Επιπρόσθετα προβλήματα που κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν οι εκπαιδευτικοί σχετίζονται με τη συναισθηματική και τεχνολογική υποστήριξη των μαθητών και των γονέων. Όλα τα παραπάνω είχαν ως αποτέλεσμα τη δημιουργία στρες στους εκπαιδευτικούς. Ένα ακόμα συμπέρασμα ήταν ότι οι εκπαιδευτικοί είχαν τις απαιτούμενες γνώσεις και δεξιότητες  για να εφαρμόσουν την εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση, ενώ παράλληλα δεν διαπιστώθηκαν προβλήματα συνεννόησης με τη διοίκηση του σχολείου και οδηγιών από τη διεύθυνση σχολείου. Ένα τελευταίο συμπέρασμα ήταν πως υπάρχουν μόνο ελάχιστες διαφορές μεταξύ των απόψεων που εξέφρασαν οι εκπαιδευτικοί γενικής και ειδικής αγωγής.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Μέρος πρώτο / Section 1
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Βιογραφικά Συγγραφέων
Ιωάννα Γεωργουλάκου, Πανεπιστήμιο Αιγαίου

Μεταπτυχιακή Φοιτήτρια, Πανεπιστήμιο Αιγαίου

Απόστολος Κώστας, Πανεπιστήμιο Αιγαίου

Ε.ΔΙ.Π., Πανεπιστήμιο Αιγαίου

Αναφορές
Alea, L. A., Fabrea, M. F., Roldan, R. D. A., & Farooqi, A. Z. (2020). Teachers’ Covid-19 Awareness, Distance Learning Education Experiences and Perceptions towards Institutional Readiness and Challenges. International Journal of Learning, Teaching and Educational Research, 19(6), 127-144.
Alhumaid, Κ., Ali, S., Waheed, A., Zahid, E., &Habes, M. (2020). COVID-19 &Elearning: Perceptions & Attitudes οf Teachers Towards E-Learning Acceptance in The Developing Countries. Multicultural Education, 6(2), 100-115.
Αναστασιάδης, Π. (2020). Η Σχολική Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση στην εποχή του Κορωνοϊού COVID-19: Το παράδειγμα της Ελλάδας και η πρόκληση της μετάβασης στο «Ανοιχτό Σχολείο της Διερευνητικής Μάθησης, της Συνεργατικής Δημιουργικότητας και της Κοινωνικής Αλληλεγγύης». Ανοικτή Εκπαίδευση: το περιοδικό για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση και την Εκπαιδευτική Τεχνολογία, 16(2), 20–48. https://doi.org/10.12681/jode.25506
Artzt, M. (2020). Teachers Reflect on The Experience Of Online Learning During COVID-19. Ανακτήθηκε από: https://www.wuft.org/news/2020/05/29/teachers-reflect-on-the-experience-of-online-learning-during-covid-19/
Bacon-Shone, J. (2015). Introduction to Quantitative Research Methods. Hong Kong: The University of Hong Kong.
Γιαγλή, Σ., Γιαγλής, Γ., & Κουτσούμπα, Μ. (2010). Αυτονομία στη μάθηση στο πλαίσιο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Ανοικτή Εκπαίδευση: το περιοδικό για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση και την Εκπαιδευτική Τεχνολογία, 6(1,2), 92-105.
Code, J., Ralph, R., & Forde, K. (2020). Pandemic designs for the future: perspectives of technology education teachers during COVID-19. Information and Learning Sciences, 121(5/6), 419-431. https://doi.org/10.1108/ILS-04-2020-0112.
Creswell, W.J. (2015). Η έρευνα στην εκπαίδευση. Αθήνα: Ίων.
Daniel, J. (2020). Education and the COVID-19 pandemic. Prospects, 49, 91–96. doi: 10.1007/s11125-020-09464-3.
David, F. (2020). COVID-19 - Online learning: A teachers’ perspective. Ανακτήθηκε από: https://www.techuk.org/insights/opinions/item/17240-covid-19-online-learning-a-teachers-perspective
Dhawan, S. (2020). Online Learning: A Panacea in the Time of COVID-19 Crisis. Journal of Educational Technology, 49(1), 5-22. doi:10.1177/0047239520934018.
Flack, C. B., Walker, L., Bickerstaff, A., Earle, H., &Margetts, C. (2020). Educator perspectives on the impact of COVID-19 on teaching and learning in Australia and New Zealand. Melbourne, Australia: Pivot Professional Learning.
International Baccalaureate Organization (2020). Online learning, teaching and education continuity planning for schools. Ανακτήθηκε από: https://www.ibo.org/globalassets/news-assets/coronavirus/online-learning-continuity-planning-en.pdf
Ishmael, K., Heiser, R., & Payne, J. (2020). Pandemic Planning for Distance Learning: Scenarios and Considerations for PreK– 12 Education Leaders. Ανακτήθηκε από: https://d1y8sb8igg2f8e.cloudfront.net/documents/Pandemic_Planning_for_Distance_Learning__Scenarios_and_Considerations_for__Pre_FrNYXy8.pdf
König, J., Jäger-Biela, D. J., &Glutsch, N. (2020). Adapting to online teaching during COVID-19 school closure: teacher education and teacher competence effects among early career teachers in Germany. European Journal of Teacher Education, 43(4), 608-622. doi:10.1080/02619768.2020.1809650.
Kraft, M. A., Simon, N. S., & Lyon, M. A. (2020). Sustaining a Sense of Success: The Importance of Teacher Working Conditions During the COVID-19 Pandemic. EdWorkingPaper, Annenberg Institute, Brown University, https://doi.org/10.26300/35nj-v890.
Λιοναράκης, Α. (2001). Ανοικτή και εξ αποστάσεως πολυμορφική εκπαίδευση. Προβληματισμοί για μια ποιοτική προσέγγιση σχεδιασμού εκπαιδευτικού υλικού. Στο Λιοναράκης, Α. (Επιμ.), Απόψεις και Προβληματισμοί για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση (σσ. 33-77). Αθήνα: Προπομπός.
Λιοναράκης, Α. (Επιμ.), Απόψεις και Προβληματισμοί για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση (σσ. 33-77). Αθήνα: Προπομπός.
Leavy, P. (2017). Research Design: Quantitative, Qualitative, Mixed Methods, Arts-Based, and Community-Based Participatory Research Approaches. New York: Guilford Publications.
Machado, A. J., &Pauna, H. F. (2020). Distance learning and telemedicine in the area of Otorhinolaryngology: lessons in times of pandemic. Brazilian Journal of Otorhinolaryngology, 86(3), doi: 10.1016/j.bjorl.2020.03.003.
MacMahon, S., Leggett, J., & Carroll, A. (2020). Promoting individual and group regulation through social connection: strategies for remote learning. Information and Learning Sciences, 121(5/6), 353-363.
Murphy, M. P. A. (2020). COVID-19 and emergency eLearning: Consequences of the securitization of higher education for post-pandemic pedagogy. Contemporary Security Policy, 41(3), 492-505.
Osborne, J. W. (2008). Best Practices in Quantitative Methods. New York: Sage.
Peterson, L., Scharber, C., Thuesen, A., & Baskin, K. (2020). A rapid response to COVID-19: one district’s pivot from technology integration to distance learning. Information and Learning Sciences, 121(5/6), 461-469.
Rajhans, V., Rege, S., Memon, U., &Shinde, A. (2020). Adopting a modified Delphi technique for revisiting the curriculum: a useful approach during the COVID-19 pandemic. Qualitative Research Journal, 20(4), 373-382. https://doi.org/10.1108/QRJ-05-2020-0043.
Reimers, F., Schleicher, A., Saavedra, J., &Tuominen, S. (2020). Supporting the continuation of teaching and learning during the COVID-19 Pandemic. Annotated resources for online learning. Ανακτήθηκε από: https://www.oecd.org/education/Supporting-the-continuation-of-teaching-and-learning-during-the-COVID-19-pandemic.pdf
Ribeiro, R. (2020). Teacher experiences: teaching adults English during the Covid-19 pandemic. Ανακτήθηκε από: https://www.cambridge.org/elt/blog/2020/07/02/teacher-experiences-teaching-adults-english-covid-19/
Right to Education (2020). Education in emergencies. Ανακτήθηκε από: https://www.right-to-education.org/issue-page/education-emergencies
Σταχτέας, Χ., & Σταχτέας, Φ. (2020). Ιχνηλάτηση των Απόψεων των Καθηγητών για την Τηλεκπαίδευση στην Αρχή της Πανδημίας. Επιστήμες Αγωγής, 2020(2), 173-194.
Σοφός, Α., Κώστας, Α., & Παράσχου, Β. (2010). Online εξ αποστάσεως εκπαίδευση. [ηλεκτρ. Βιβλ.] Αθήνα: Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών. Διαθέσιμο στο: http://hdl.handle.net/11419/182.
Siyam, N. (2018). Special Education Teachers’ Perceptions on Using Technology for Communication Practices. Journal for Researching Education Practice and Theory, 1(2), 6-18.
Talidong, K. J. B., & Toquero, C. M. D. (2020). Philippine Teachers’ Practices to Deal with Anxiety amid COVID-19. Journal of Loss and Trauma, 25(6-7), 573-579. doi: 10.1080/15325024.2020.1759225.
Telli, E. (2020). Distance Learning Experiences of Teachers During Covid-19 Process. Ανακτήθηκε από: https://epale.ec.europa.eu/en/blog/distance-learning-experiences-teachers-during-covid-19-process
Todd, R. W. (2020). Teachers’ Perceptions of the Shift from the Classroom to Online Teaching. International Journal of TESOL Studies, 2(2), 4-16.
Unesco (2020α). Education in emergencies. Ανακτήθηκε από: https://en.unesco.org/themes/education-emergencies
Unesco (2020β). Global Education Coalition. Ανακτήθηκε από: https://en.unesco.org/covid19/educationresponse/globalcoalition
USC Rossier School of Education (2020). Supporting online learning in a time of pandemic. Ανακτήθηκε από: https://rossier.usc.edu/files/2020/04/report-supporting-online-learning-during-pandemic.pdf
van der Spoel, Ι., Noroozi, Ο., Schuurink, Ε., & van Ginkel, S. (2020). Teachers’ online teaching expectations and experiences during the Covid19-pandemic in the Netherlands. European Journal of Teacher Education, 43(4), 623-638. doi: 10.1080/02619768.2020.1821185.
Verma, G., & Priyamvada (2020). COVID-19 and Teaching: Perception of School Teachers on Usage of Online Teaching Tools. MuktShabd Journal, IX(VI), 2492-2503.
Whittle, C., Tiwari, S., Yan, S., & Williams, J. (2020). Emergency remote teaching environment: a conceptual framework for responsive online teaching in crises. Information and Learning Sciences, 121(5), 311-319.
World Bank’s EdTech Team (2020). Remote learning, distance education and online learning during the COVID19 pandemic: A Resource List by the World Bank’s EdTech Team. Ανακτήθηκε από: http://documents1.worldbank.org/curated/en/964121585254860581/pdf/Remote-Learning-Distance-Education-and-Online-Learning-During-the-COVID19-Pandemic-A-Resource-List-by-the-World-Banks-Edtech-Team.pdf
Yang X. (2020). Teachers’ Perceptions of Large-Scale Online Teaching as an Epidemic Prevention and Control Strategy in China. ECNU Review of Education, https://doi.org/10.1177/2096531120922244.
Zhang, T. (2020). Learning from the emergency remote teaching learning in China when primary and secondary schools were disrupted by COVID-19 pandemic. ResearchSquare, 3 (4), 739-744. doi: https://doi.org/10.21203/rs.3.rs-40889/v1.