Γιατί Moodle; Μια έρευνα δράσης στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
Περίληψη
Η εκπαιδευτική αξιοποίηση των ψηφιακών τεχνολογιών αποτελεί βασικό προσανατολισμό του σημερινού σχολείου στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Μέσω της χρήσης των ΤΠΕ διαμορφώνεται κλίμα συνεργατικής μάθησης, όπου η ενεργή συμμετοχή των μαθητών αυξάνει τα κίνητρα μάθησης, καθιστώντας τους μαθητές δημιουργούς και συμβάλλει στη συνοικοδόμηση της γνώσης. Στην ηλεκτρονική μάθηση η διδασκαλία επιτυγχάνεται εξ ολοκλήρου από απόσταση ή εφαρμόζεται το μοντέλο της μεικτής μάθησης. Η μεικτή μάθηση αποτελεί πεδίο έρευνας στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση, λαμβάνοντας υπόψη τα οφέλη της πρακτικής, καθώς διασφαλίζεται ίση πρόσβαση στην εκπαίδευση. Το άρθρο παρουσιάζει την υλοποίηση μαθημάτων στο ψηφιακό περιβάλλον Moodle στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Το ερώτημα είναι πώς αξιοποιήθηκε το ψηφιακό περιβάλλον του Moodle στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση, ποιοι πόροι χρησιμοποιήθηκαν και ποιες άλλες εφαρμογές ενσωματώθηκαν στο περιβάλλον, προκειμένου να επιτευχθούν τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα. Επίσης, ποιοι πόροι κινητοποίησαν τη συμμετοχή των μαθητών. Η υλοποίηση έγινε σε μαθητές έκτης τάξης αστικού δημοτικού ελληνικού σχολείου. Οι δραστηριότητες αναπτύχθηκαν σε ψηφιακό περιβάλλον μάθησης με blended learning, ως έρευνα δράσης. Η αποτίμηση της δράσης έγινε με ποιοτική και ποσοτική έρευνα, διερεύνηση των απόψεων και στάσεων των μαθητών για την ηλεκτρονική μάθηση και με δομημένη παρατήρηση από τον εκπαιδευτικό. Η συλλογή δεδομένων του Moodle έδειξε ότι ο εκπαιδευτικός σχεδιασμός σε αυτό το περιβάλλον παρακίνησε τους μαθητές μέσω Quizzes, Games και Wikis. Το ψηφιακό περιβάλλον μάθησης ευνόησε τη συνοικοδόμηση περιεχομένου σε συνεργατικά ψηφιακά εργαλεία μάθησης. Η συμμετοχή συνέβαλε στην καλλιέργεια δημιουργικής γραφής, κριτικής σκέψης και αυτοβελτίωσης. Οι μαθητές καλλιέργησαν βασικές δεξιότητες μάθησης του 21ου αι. και δεξιότητες ψηφιακού εγγραμματισμού.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
- Ενότητα
- Άρθρα
Αυτή η εργασία είναι αδειοδοτημένη υπό το CC Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Παρόμοια Διανομή 4.0.
Οι συγγραφείς των άρθρων που δημοσιεύονται στο περιοδικό διατηρούν τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας επί των άρθρων τους, δίνοντας στο περιοδικό το δικαίωμα της πρώτης δημοσίευσης. Άρθρα που δημοσιεύονται στο περιοδικό διατίθενται με άδεια Creative Commons 4.0 και σύμφωνα με την άδεια μπορούν να χρησιμοποιούνται ελεύθερα, με αναφορά στο/στη συγγραφέα και στην πρώτη δημοσίευση για μη κερδοσκοπικούς σκοπούς και με δικαίωμα τροποποίησης μόνον με παρόμοια διανομή (αν αναμείξετε, τροποποιήσετε, ή δημιουργήσετε πάνω στο υλικό, πρέπει να διανείμετε τις δικές σας συνεισφορές υπό την ίδια άδεια όπως και το πρωτότυπο).