open, digital, online, education, distance education

Διερευνώντας το μέσο κοινωνικής δικτύωσης Facebook ως εκπαιδευτικό εργαλείο στην Ανώτατη Εκπαίδευση.


Δημοσιευμένα: Μαρ 16, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
Facebook, Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης, Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Νέες Μορφές Εκπαίδευσης
Giorgos Giakoumakis
https://orcid.org/0009-0008-5429-9817
Περίληψη

Τα τελευταία χρόνια ολοένα και περισσότερες επιστημονικές έρευνες επικεντρώνονται στην  ενσωμάτωση των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωση (SNSs) στην εκπαίδευση και τη συμβολή τους στη μαθησιακή και διδακτική διαδικασία. Το Facebook, αποτελεί ένα από τα δημοφιλέστερα και ταχύτερα αναπτυσσόμενα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης παγκοσμίως και παρά το γεγονός ότι δεν έχει σχεδιαστεί ως ένα περιβάλλον για την οικοδόμηση και διαχείριση των μαθησιακών εμπειριών, φαίνεται να έχει τεράστιες δυνατότητες στον τομέα της εκπαίδευσης. Στο πλαίσιο αυτό, στόχος της παρούσας εργασίας είναι η μελέτη του κοινωνικού δικτύου Facebook ως εκπαιδευτικό εργαλείο στην ανώτατη εκπαίδευση. Ως επιμέρους στόχοι που τίθενται είναι να διερευνηθεί  η συμβολή του Facebook α. στην αλληλεπίδραση και επικοινωνία μεταξύ των φοιτητών, β, στην αλληλεπίδραση και επικοινωνία μεταξύ φοιτητών με τον καθηγητή, γ. στην πρόσβαση σε εκπαιδευτικού υλικό και δ. στην συνεργασία και ενεργοποίηση των φοιτητών. Από τα αποτελέσματα της έρευνας φαίνεται ότι το Facebook έχει τη δυναμική να αξιοποιηθεί ως εκπαιδευτικό εργαλείο στην ανώτατη εκπαίδευση και να υποστηρίξει τη μαθησιακή διαδικασία, προς όφελος των φοιτητών και της ακαδημαϊκής κοινότητας εν γένει. Αναδεικνύεται ως ένα εκπαιδευτικό εργαλείο που ευνοεί την ανταλλαγή πληροφοριών και γνώσεων, την ανάκτηση μαθησιακών πόρων, την επικοινωνία, τη συνεργασία και την αλληλοϋποστήριξη.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Άρθρα
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.