Διερευνώντας το μέσο κοινωνικής δικτύωσης Facebook ως εκπαιδευτικό εργαλείο στην Ανώτατη Εκπαίδευση.
Abstract
Τα τελευταία χρόνια ολοένα και περισσότερες επιστημονικές έρευνες επικεντρώνονται στην ενσωμάτωση των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωση (SNSs) στην εκπαίδευση και τη συμβολή τους στη μαθησιακή και διδακτική διαδικασία. Το Facebook, αποτελεί ένα από τα δημοφιλέστερα και ταχύτερα αναπτυσσόμενα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης παγκοσμίως και παρά το γεγονός ότι δεν έχει σχεδιαστεί ως ένα περιβάλλον για την οικοδόμηση και διαχείριση των μαθησιακών εμπειριών, φαίνεται να έχει τεράστιες δυνατότητες στον τομέα της εκπαίδευσης. Στο πλαίσιο αυτό, στόχος της παρούσας εργασίας είναι η μελέτη του κοινωνικού δικτύου Facebook ως εκπαιδευτικό εργαλείο στην ανώτατη εκπαίδευση. Ως επιμέρους στόχοι που τίθενται είναι να διερευνηθεί η συμβολή του Facebook α. στην αλληλεπίδραση και επικοινωνία μεταξύ των φοιτητών, β, στην αλληλεπίδραση και επικοινωνία μεταξύ φοιτητών με τον καθηγητή, γ. στην πρόσβαση σε εκπαιδευτικού υλικό και δ. στην συνεργασία και ενεργοποίηση των φοιτητών. Από τα αποτελέσματα της έρευνας φαίνεται ότι το Facebook έχει τη δυναμική να αξιοποιηθεί ως εκπαιδευτικό εργαλείο στην ανώτατη εκπαίδευση και να υποστηρίξει τη μαθησιακή διαδικασία, προς όφελος των φοιτητών και της ακαδημαϊκής κοινότητας εν γένει. Αναδεικνύεται ως ένα εκπαιδευτικό εργαλείο που ευνοεί την ανταλλαγή πληροφοριών και γνώσεων, την ανάκτηση μαθησιακών πόρων, την επικοινωνία, τη συνεργασία και την αλληλοϋποστήριξη.
Article Details
- How to Cite
-
Giakoumakis, G. (2025). Διερευνώντας το μέσο κοινωνικής δικτύωσης Facebook ως εκπαιδευτικό εργαλείο στην Ανώτατη Εκπαίδευση. Open Education: The Journal for Open and Distance Education and Educational Technology, 21(1), 291–312. https://doi.org/10.12681/jode.35543
- Section
- Articles

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Copyright Notice
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution Non-Commercial License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g. post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
Authors are permitted and encouraged to post their work online (preferably in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work.