Εικονικά μουσικά όργανα: από την χρήση στην εικονική «κατασκευή», με αξιοποίηση των παρουσιάσεων Google Slides

Περίληψη
Η απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων σε σχέση με την αξιοποίηση ποικίλων εργαλείων της Πληροφορικής στη Μουσική, αποτελεί στόχο της σύγχρονης μουσικής εκπαίδευσης. Τα ψηφιακά εργαλεία έχουν θέση στη μουσική εκπαίδευση αλλά με όρους μουσικοπαιδαγωγικούς (Κοκκίδου, 2016). Πρόσφατα εκπονήθηκε νέο Πρόγραμμα Σπουδών της Μουσικής στο Γυμνάσιο και εφαρμόστηκε πιλοτικά τα σχολικά έτη 2021-2022 και 2022-2023 στα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία. Σύμφωνα με αυτό, δίδεται ιδιαίτερη σημασία στην αξιοποίηση των εργαλείων και των εφαρμογών που αξιοποιούν την ψηφιακή τεχνολογία, όπως και στη μουσική τεχνολογία που είναι διαθέσιμη. Στην εργασία αυτή παρουσιάζεται διδακτική πρόταση για την εικονική «κατασκευή» ενός απλού μουσικού οργάνου με αξιοποίηση των παρουσιάσεων Google Slides και κατατίθεται η εμπειρία υλοποίησής του στη Β’ τάξη του Γυμνασίου Πειραματικού Σχολείου στην εξ αποστάσεως αλλά και δια ζώσης σχολική εκπαίδευση. Η διδακτική πρόταση υποβλήθηκε από τον/την εκπαιδευτικό Μουσικής ως καινοτόμος δράση στο Επιστημονικό Εποπτικό Συμβούλιο (ΕΠ.Ε.Σ.) της σχολικής μονάδας και εγκρίθηκε από την Διοικούσα Επιτροπή των Προτύπων Πειραματικών Σχολείων (Δ.Ε.Π.Π.Σ.), σύμφωνα με την υπ΄αριθμ. 78054/Δ6/22.6.2020 «Ρυθμίσεις για τη λειτουργία των Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων» (Β΄ 2494) Υ.Α. και την υπ΄αριθμ.114407/Δ6/12.10.2023 «Προγραμματισμός, έγκριση και υλοποίηση δράσεων και εκπαιδευτικού έργου υψηλών απαιτήσεων Π.Σ. και ΠΕΙ.Σ» εγκύκλιο του Αυτοτελούς Τμήματος Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων του ΥΠΑΙΘΑ.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
- Ενότητα
- Άρθρα

Αυτή η εργασία είναι αδειοδοτημένη υπό το CC Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Παρόμοια Διανομή 4.0.
Οι συγγραφείς των άρθρων που δημοσιεύονται στο περιοδικό διατηρούν τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας επί των άρθρων τους, δίνοντας στο περιοδικό το δικαίωμα της πρώτης δημοσίευσης. Άρθρα που δημοσιεύονται στο περιοδικό διατίθενται με άδεια Creative Commons 4.0 και σύμφωνα με την άδεια μπορούν να χρησιμοποιούνται ελεύθερα, με αναφορά στο/στη συγγραφέα και στην πρώτη δημοσίευση για μη κερδοσκοπικούς σκοπούς και με δικαίωμα τροποποίησης μόνον με παρόμοια διανομή (αν αναμείξετε, τροποποιήσετε, ή δημιουργήσετε πάνω στο υλικό, πρέπει να διανείμετε τις δικές σας συνεισφορές υπό την ίδια άδεια όπως και το πρωτότυπο).