In Search of Zorba – Part II Myths, Realities, and Assorted Bedtime Stories about Leading Open, Online and Distance Education Myths, Realities, and Assorted Bedtime Stories about Leading Open, Online and Distance Education
Περίληψη
This paper explores the complexities and challenges of leadership in open, online, and distance education (ODL). It aims to differentiate myths from reality and provide insights into effective leadership practices. Despite extensive scholarly literature and practical experiences, effective leadership remains elusive and difficult to define. The paper presents a view of selected leadership issues, offering a synthesis of innovative practices and experiences. It identifies myths such as the consistency of visionary leadership styles, the effectiveness of leading from the back, and the equivalence of leadership and management. The realities highlight the need for adaptability, front-line leadership, and the distinct roles of leaders and managers. The paper also discusses the limitations of theoretical frameworks, the importance of experience over talent and training, and the challenges of decision-making and embracing change. Through a series of research questions, the paper seeks to provide new vantage points for future empirical research in the field of leadership in ODL.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
- Ενότητα
- Άρθρα

Αυτή η εργασία είναι αδειοδοτημένη υπό το CC Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Παρόμοια Διανομή 4.0.
Οι συγγραφείς των άρθρων που δημοσιεύονται στο περιοδικό διατηρούν τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας επί των άρθρων τους, δίνοντας στο περιοδικό το δικαίωμα της πρώτης δημοσίευσης. Άρθρα που δημοσιεύονται στο περιοδικό διατίθενται με άδεια Creative Commons 4.0 και σύμφωνα με την άδεια μπορούν να χρησιμοποιούνται ελεύθερα, με αναφορά στο/στη συγγραφέα και στην πρώτη δημοσίευση για μη κερδοσκοπικούς σκοπούς και με δικαίωμα τροποποίησης μόνον με παρόμοια διανομή (αν αναμείξετε, τροποποιήσετε, ή δημιουργήσετε πάνω στο υλικό, πρέπει να διανείμετε τις δικές σας συνεισφορές υπό την ίδια άδεια όπως και το πρωτότυπο).