open, digital, online, education, distance education

Tεχνικές ακουστικής κατανόησης ξένου εξειδικευμένου λόγου και κράτησης σημειώσεων


Δημοσιευμένα: Οκτ 7, 2018
Λέξεις-κλειδιά:
ακουστική ικανότητα κράτηση σημειώσεων πανεπιστημιακή εκπαίδευση εξειδικευμένος λόγος Γερμανική γλώσσα
Βασιλική Ιωάννης Παλασάκη
Περίληψη

Οι μεταπτυχιακές σπουδές σε μια χώρα του εξωτερικού αποτελούσαν ανέκαθεν για τους φοιτητές μια από τις προσφιλείς επιλογές. Η οικονομική κρίση στις μέρες μας επέτεινε αυτή την ανάγκη για βελτίωση, όχι όμως μόνο του επιστημονικού επιπέδου αλλά και των προοπτικών και συνθηκών εργασίας τους, με αποτέλεσμα να παρατηρείται μεγάλη φυγή νέων αποφοίτων πανεπιστημιακής εκπαίδευσης είτε για μεταπτυχιακές σπουδές ή για εργασία. Η γλώσσα, ως ο πιο καθοριστικός παράγοντας στην εργασιακή κινητικότητα, υποχρέωσε πολλούς Έλληνες φοιτητές τα τελευταία χρόνια να στραφούν προς τη γερμανική γλώσσα, προκειμένου να ενταχθούν στην αγορά εργασίας της Γερμανίας, που είναι από τις πιο ελκυστικές στην Ευρώπη.

 Στην παρούσα εργασία παρατίθενται στους φοιτητές που παρακολουθούν το μάθημα «Γερμανικά για   ακαδημαϊκούς σκοπούς» και που ενδιαφέρονται να συνεχίσουν τις σπουδές τους ή να εργαστούν σε κάποια γερμανόφωνη χώρα, οι κατάλληλες τεχνικές, που θα τους καταστήσουν σταδιακά ικανούς, αφενός στην ακρόαση επιστημονικών διαλέξεων και αφετέρου στην τήρηση κατανοητών και χρήσιμων σημειώσεων για την ανακεφαλαίωση του περιεχομένου αυτών των διαλέξεων.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Μέρος δεύτερο / Section 2
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Βιογραφικό Συγγραφέα
Βασιλική Ιωάννης Παλασάκη, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
ΕΕΠ Θεσσαλίας
Αναφορές
Dudley-Evans, T. & John, M.J. (1998). Developments in English for Specific Purposes. Cambridge. CUP (Cambridge University Press).
Esselborn-Krumbiegel, H. (2004). Von der Idee zum Text. Eine Anleitung zum wissenschaftlichen Schreiben. Stuttgart. UTB Verlag.
Jordan, R.R. (1997). English for Academic Purposes: a guide and resource book for teachers. Cambridge. CUP.
Kruse, O., Jakobs, E.-M. & Ruhmann, G. (1999). Schlüsselkompetenz Schreiben. Konzepte, Methoden, Projekte für Schreibberatung und Schreibdidaktik an der Hochschule. Berlin. Luchterhand GmbH, Neuwied, Kriftel Verlag.
L’enseignement d’une matière intégré à une langue étrangère (EMILE) à l’école en Europe (2006). Bruxelles. Edit. Eurydice et Commission européenne / Direction générale de l’éducation et de la culture. Ανακτήθηκε 21.5.2016 από http://www.emilangues.education.fr/files/par-rubriques/documents/2009/questions-essentielles
Sauer, E. & Saudan, V. (2008). Aspekte einer Didaktik der Mehrsprachigkeit: Vorschläge zur Begrifflichkeit, in Aarau: Nordwestschweizerische Erziehungskonferenz, S. 1-10.
Schlemminger, G. (2013). Ein Sachfach in einer Fremdsprache unterrichten-Versuch einer Verortung, in InfoDaf, (Nr. 4), S. 377-387.
Stangl, W. (2016). Mitschriften und Notizen in Vorlesungen, Seminaren und Übungen. Ανακτήθηκε 14.4.2016 από http://arbeitsblaetter.stangl-taller.at/LERNTECHNIK