open, digital, online, education, distance education

«Δημοσιογράφοι Εν Δράσει…»- Πρόγραμμα Σχολικών Δραστηριοτήτων Δημιουργίας Μαθητικού Ηλεκτρονικού Περιοδικού με τη Χρήση Συνεργατικών Διαδικτυακών Εργαλείων “Journalists in Action…”- Project of editing and publishing students’ e- journal with collaborative web tools


Δέσποινα (Despoina) Καψάλη (Kapsali)
https://orcid.org/0000-0001-5870-0243
Abstract

Summary

This paper is an example of teaching practice that was applied in the classroom and enabled students and teachers, by using easy-to-use online tools, to collaborate in synchronous and asynchronous distance learning on a cross-curriculum project that was engaged with editing and publishing of students’ e-journal in which were included all the writing activities that exist in student’s  book of Greek Language subject and other cross-curriculum activities of student’s book of the rest primary school subjects. The methodological approach is based on:  a) theoretical approach of social constructivism according to which human development is socially situated and knowledge is constructed through interaction with others, b) pedagogical use of ICT, c) computer- supported collaborative learning according to which students are supported to collaborate with appropriate computer tools/environments (Dimitriadis 2020, p. 8), d) Freinet's pedagogy which builds on the idea that school should be open to life, it should be in constant contact with the surrounding community (Lindström) and students should produce written issues which are going to be read by real readers (Lachlou).

Περίληψη

Η παρούσα εισήγηση συντάχθηκε στο πλαίσιο δημοσίευσης του έκτακτου ειδικό τεύχος του περιοδικού Ανοικτή Εκπαίδευση / Open Education  με θεωρητικές εισηγήσεις και καλές πρακτικές που παρουσιάστηκαν στην τηλε-διημερίδα με τίτλο «Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση και Σχολική Πραγματικότητα» και αφορά ένα παράδειγμα διδακτικής πρακτικής που εφαρμόστηκε στην τάξη και έδωσε τη δυνατότητα στους μαθητές και στην εκπαιδευτικό, αξιοποιώντας εύχρηστα διαδικτυακά εργαλεία, να συνεργαστούν με σύγχρονο και ασύγχρονο τρόπο πάνω σε ένα διαθεματικό σχέδιο εργασίας παραγωγής και δημοσίευσης μαθητικού ηλεκτρονικού περιοδικού, στο οποίο εντάχθηκαν όλες οι δραστηριότητες παραγωγής γραπτού λόγου που προβλέπει το σχολικό εγχειρίδιο της Γλώσσας αλλά και άλλες διαθεματικές εργασίες των υπόλοιπων σχολικών εγχειριδίων της τάξης. Πρόκειται για μία μεθοδολογική προσέγγιση που  βασίζεται: α) στη θεωρητική προσέγγιση του κοινωνικού κονστρουκτιβισμού (σύμφωνα με την οποία η γνώση είναι μία κοινωνική κατασκευή η οποία οικοδομείται μέσω της αλληλεπίδρασης με τους άλλους), β) στην παιδαγωγική χρήση των ΤΠΕ, γ) στο computer- supported collaborative learning, σύμφωνα με το οποίο οι μαθητές υποστηρίζονται στο να συνεργαστούν με κατάλληλα υπολογιστικά εργαλεία/περιβάλλοντα (Δημητριάδης 2020, σ. 8), δ) στην παιδαγωγική του Freinet που βασίζεται στην ιδέα ότι το σχολείο πρέπει να είναι ανοιχτό στη ζωή, να είναι σε συνεχή επαφή με τη γύρω κοινότητα (Lindström) και η παραγωγή γραπτού λόγου από τους μαθητές να εντάσσεται σε αυθεντικό πλαίσιο επικοινωνίας, δηλαδή οι μαθητές να γράφουν κείμενα τα οποία πρόκειται να διαβαστούν από πραγματικό κοινό (Λάχλου).

Article Details
  • Rubrik
  • Μέρος δεύτερο / Section 2
Downloads
Keine Nutzungsdaten vorhanden.
Autor/innen-Biografie
Δέσποινα (Despoina) Καψάλη (Kapsali), ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Δυτικής Ελλάδας

Δημητριάδης, Σ. (2020). Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικό Λογισμικό. Ανακτήθηκε 

19/3/ 2020 από https://opencourses.auth.gr/modules/document/file.php/

OCRS416/%CE%A0%CE%B1%CF%81%CE%BF%CF%85%CF%83%CE%B9%CE%AC%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82/13-LTHEORIES-SocialConstructivism.pdf

Λάχλου, Σ. (χ.χ.). Σχολική Εφημερίδα. Ένα Σχέδιο Εργασίας. Ανακτήθηκε  19/3/ 2020

από https://skasiarxeio.wordpress.com/

Lindström, L. (n.d.). The pedagogy of work. Ανακτήθηκε  19/3/ 2020 από

http://www.ridef.one/wp-content/uploads/2018/07/The-Pedagogy-of-Work-article-of-Lars-Lindstr%C3%B6m.pdf

ΥΠ.Π.Ε.Θ., Π.Ι. (2003). Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών

(Δ.Ε.Π.Π.Σ.) και Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών (Α.Π.Σ.) Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης , τ. Α΄ , Αθήνα: Παιδαγωγικό Ινστιτούτο