Distance learning in the context of non-formal education and learning: Investigation of learner’s views and attitudes who participated in training distance/blended learning programmes of the Labour Institute of GSEE
Abstract
Κύριο αντικείμενο της έρευνας αποτέλεσε η διερεύνηση των απόψεων και των στάσεων των εκπαιδευομένων που συμμετείχαν σε προγράμματα επιμόρφωσης/κατάρτισης εξ αποστάσεως/μικτής εκπαίδευσης του Ινστιτούτου Εργασίας της ΓΣΕΕ και υλοποιήθηκαν από το περιφερειακό παράρτημα του ΙΝΕ ΓΣΕΕ Νοτίου Αιγαίου-Κυκλάδων.
Στόχοι της έρευνας αποτέλεσαν η συμμετοχή και η εμπειρία των εκπαιδευομένων σε προηγούμενα προγράμματα επιμόρφωσης/κατάρτισης τόσο παραδοσιακής/διά ζώσης εκπαίδευσης όσο και εξ αποστάσεως/μικτής εκπαίδευσης καθώς και η προτίμηση των εκπαιδευομένων για τα προγράμματα επιμόρφωσης/κατάρτισης παραδοσιακής/διά ζώσης ή εξ αποστάσεως/μικτής εκπαίδευσης. Επίσης η διερεύνηση των απόψεων και στάσεων των εκπαιδευομένων ως προς το σύνολο της μαθησιακής τους εμπειρίας, ως προς την ποιότητα του εκπαιδευτικού υλικού που χρησιμοποιήθηκε, ως προς τον ρόλο του/της εκπαιδευτή/τριας και τέλος ως προς το Σύστημα Διαχείρισης Μάθησης (ΣΔΜ) και της συμβολής του ή μη κατά τη διάρκεια της μαθησιακής διαδικασίας στα προγράμματα επιμόρφωσης/κατάρτισης εξ αποστάσεως/ μικτής εκπαίδευσης.
The main object of the research was to investigate learner’s views and attitudes who participated in training distance/blended learning of the Labour Institute of GSEE and were implemented by the regional branch of the INE GSEE South Aegean-Cyclades.
Objectives of the study consisted of learner’s participation and experience in previous training programs both traditional and distance/blended learning, as well as learner’s preference for traditional training programs or distance/blended training programs. Also the investigation of learner’s views and attitudes to the whole of their learning experience, to the quality of educational material which be used, to the trainer’s role and finally to the Learning Management System (LMS) and contribution or not during the learning process in distance/blended learning training programs.
Article Details
- How to Cite
-
Οικονόμου Χ. Β. (2017). Distance learning in the context of non-formal education and learning: Investigation of learner’s views and attitudes who participated in training distance/blended learning programmes of the Labour Institute of GSEE. Open Education: The Journal for Open and Distance Education and Educational Technology, 13(2), 17–34. https://doi.org/10.12681/jode.11504
- Issue
- Vol. 13 No. 2 (2017)
- Section
- Section 1
Copyright Notice
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution Non-Commercial License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g. post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
Authors are permitted and encouraged to post their work online (preferably in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work.