open, digital, online, education, distance education

“Beloved” : Μαθήματα Αμερικανικής Λογοτεχνίας σε εξ αποστάσεως διδασκαλία της Αγγλικής Γλώσσας, μέσω της πλατφόρμας Up2U


Παρασκευή Αθανάσιος Φλώρου
https://orcid.org/0000-0002-6509-9748
Abstract
Το άρθρο αυτό περιγράφει μια διδακτική πρακτική που παρουσιάστηκε στην επιστημονική τηλε-διημερίδα «Εξ αποστάσεως εκπαίδευση και Σχολική Πραγματικότητα» (25-26/4/2020) και δημιουργήθηκε ως  μέρος μεγαλύτερου διδακτικού σεναρίου που υλοποιήθηκε  στο πλαίσιο της εξ αποστάσεως διδασκαλίας της Αγγλικής Γλώσσας σε τάξη Γ’ Γυμνασίου. Πρόκειται για διδασκαλία αποσπασμάτων του λογοτεχνικού έργου Beloved της Αμερικανίδας συγγραφέως Toni Morrison για το οποίο η συγγραφέας τιμήθηκε με το Nobel Λογοτεχνίας. Όπως γίνεται αμέσως αντιληπτό, η διδασκαλία της γλώσσας στο σενάριο αυτό προσεγγίστηκε μέσα από τη διδασκαλία της Λογοτεχνίας αποσκοπώντας στη σύνδεση των δύο αντικειμένων αφού ούτως ή άλλως η λογοτεχνία δεν νοείται χωρίς τη γλώσσα την οποία χρησιμοποιεί ως όχημα. Παράλληλα αξιοποιήθηκε το λογοτεχνικό κείμενο ως έναυσμα για ευαισθητοποίηση των μαθητών σε θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Υπάρχει επομένως διαθεματικότητα και χρήση των βασικών αρχών της προσέγγισης CLIL.  Για το σκοπό της διδασκαλίας των αποσπασμάτων του βιβλίου, σχεδιάστηκαν και υλοποιήθηκαν διδακτικές - μαθησιακές δραστηριότητες στην εκπαιδευτική πλατφόρμα Moodle του Ευρωπαϊκού προγράμματος Up2University (Up2U) που δημιουργήθηκε από το ΕΜΠ. Αξιοποιήθηκαν ενσωματωμένα ψηφιακά εργαλεία του Up2U για  επεξεργασία και δημοσίευση εκπαιδευτικού περιεχομένου πολυμέσων, υπηρεσία τηλεδιάσκεψης, εργαλεία αλληλεπίδρασης μαθητών, αποθετήρια περιεχομένου για ψηφιακά εκπαιδευτικά υλικά.
Article Details
  • Section
  • Section 2
Downloads
Download data is not yet available.
Author Biography
Παρασκευή Αθανάσιος Φλώρου

Εκπαιδευτικός Αγγλικής Φιλολογίας

M.A. Εφαρμοσμένη Γλωσσολογία,

Πανεπιστήμιο Exeter, Βρετανία