Απόψεις των φοιτητριών/ών του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου για τις επιπτώσεις στην εκπαιδευτική διαδικασία λόγω του εγκλεισμού
Abstract
Η εμφάνιση της νόσου COVID-19 και η ραγδαία εξάπλωσή του, τον καθιστά ως μία επικίνδυνη πανδημία. Οι κυβερνήσεις παγκοσμίως, προκειμένου να περιορίσουν τη διασπορά του ιού, έχουν επιβάλλει, μεταξύ άλλων, περιορισμούς, όπως εγκλεισμό, κοινωνική και σωματική αποστασιοποίηση και κατά περιόδους αναστολή ποικίλων δραστηριοτήτων, μεταξύ των οποίων και οι διά ζώσης εκπαιδευτικές δραστηριότητες όλων των επιπέδων και τύπων εκπαίδευσης. Η εφαρμογή των περιοριστικών μέτρων έχει επηρεάσει πολλούς κοινωνικο-οικονομικούς τομείς. Η παρούσα κατάσταση έχει σημαντικό αντίκτυπο και στον τομέα της εκπαίδευσης, καθώς η εμφάνιση αρνητικών συναισθημάτων έχει επηρεάσει την ψυχική υγεία των φοιτητών και την διάθεσή τους για μάθηση. Στην παρούσα έρευνα μελετώνται οι απόψεις για τις επιπτώσεις του εγκλεισμού στους φοιτητές του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου στην Ελλάδα, όσον αφορά πρακτικά θέματα καθημερινής εργασίας αναφορικά με τις σπουδές, καθώς και κατά πόσο έχουν επηρεαστεί συναισθηματικά οι φοιτητές σε σχέση με τις σπουδές τους και τη διεργασία της μάθησης, εξαιτίας του εγκλεισμού. Για την ανάλυση των δεδομένων, που συλλέχθηκαν μέσω διαδικτυακού αυτοσυμπληρωνόμενου ατομικά δομημένου ερωτηματολογίου από 1594 φοιτητές/τριες του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου, χρησιμοποιήθηκε περιγραφική στατιστική. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι, κατά τη διάρκεια του εγκλεισμού, οι φοιτητές δεν αντιμετώπισαν προβλήματα για τα καθημερινά θέματα σπουδών. Ωστόσο, παρότι είχαν περισσότερο χρόνο για να ασχοληθούν με τις σπουδές τους και υπήρχε η απαιτούμενη ησυχία και φυσική διάθεση για να το πράξουν, η έλλειψη ηρεμίας, όρεξης και ψυχικής διάθεσης από τη μεριά τους, τους επηρέασε αρνητικά, ώστε να ασχοληθούν εντατικότερα με τις σπουδές τους. Διαπιστώνεται δηλαδή ότι οι επιπτώσεις στους/στις φοιτητές/τριες του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου που είχαν τα περιοριστικά μέτρα εγκλεισμού που υιοθετήθηκαν και εφαρμόστηκαν στην Ελλάδα, αφορούσαν ιδιαίτερα το συναισθηματικό/ψυχολογικό πεδίο καθώς αναφέρουν συχνά της εμφάνιση έλλειψης ηρεμίας, διάθεσης για εκπαίδευση και ψυχικής διάθεσης.
Article Details
- How to Cite
-
Γαρείου Ζ., Πετρογιάννης Κ., Χατζηνικήτα Β., Ζερεφός Σ., Δημητράς Α., & Ζέρβας Ε. (2022). Απόψεις των φοιτητριών/ών του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου για τις επιπτώσεις στην εκπαιδευτική διαδικασία λόγω του εγκλεισμού. Open Education: The Journal for Open and Distance Education and Educational Technology, 18(1), 182–202. https://doi.org/10.12681/jode.27388
- Section
- Section 1
Copyright Notice
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution Non-Commercial License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g. post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
Authors are permitted and encouraged to post their work online (preferably in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work.