Ομαδικές Συμβουλευτικές Συναντήσεις: Αντιλήψεις μεταπτυχιακών φοιτητών και Καθηγητών – Συμβούλων του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου. Η περίπτωση της μεταπτυχιακής Θεματικής Ενότητας «Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση» του ΕΑΠ.
Abstract
Οι Ομαδικές Συμβουλευτικές Συναντήσεις (Ο.Σ.Σ. ) αποτελούν ουσιώδες στοιχείο της διεργασίας μάθησης στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (Ε.Α.Π.). Προσφέρουν τη δυνατότητα για “πρόσωπο με πρόσωπο’’ επικοινωνία. Στην εργασία διερευνήσαμε τις αντιλήψεις των μεταπτυχιακών φοιτητών του Ε.Α.Π. και των Καθηγητών-Συμβούλων (ΚΣ) αναφορικά με την εκπαιδευτική διαδικασία των Ο.Σ.Σ. και την υποστήριξη που προσφέρουν, προκειμένου να διερευνηθούν τρόποι βελτίωσης της αποτελεσματικότητάς τους. Πραγματοποιήθηκε έρευνα ποσοτική και ποιοτική. Χρησιμοποιήθηκε το ερωτηματολόγιο και η συνέντευξη. H έρευνα έδειξε πως η πλειοψηφία των φοιτητών και των ΚΣ εκτιμά θετικά τις Ο.Σ.Σ. και τη συμβολή τους στην υποστήριξη των σπουδών στο Ε.Α.Π. Και οι δύο πλευρές αντιλαμβάνονται τις Ο.Σ.Σ. ως μία εκπαιδευτική διαδικασία όπου ο φοιτητής θα ενεργοποιηθεί και θα μάθει πώς να λειτουργεί αυτόνομα. Οι φοιτητές επηρεασμένοι από τη συμβατική εκπαίδευση, πρώτιστα, ζητούν από τις Ο.Σ.Σ. ακαδημαϊκή υποστήριξη. Επιπλέον, επιδιώκουν να αναπτύξουν συνεργασία με τον Καθηγητή αλλά και με τους συμφοιτητές τους. Οι ΚΣ με τη σειρά τους επιδιώκουν, κυρίως, να δημιουργήσουν ένα φιλικό κλίμα επικοινωνίας και συνεργασίας κατά τις Ο.Σ.Σ.. Έμφαση, επίσης, δίνουν και στην υποστήριξη των σπουδαστών τους σε ακαδημαϊκά θέματα. Κάποια προβλήματα σημειώθηκαν στην οργάνωση των Ο.Σ.Σ., στην εκπαιδευτική τους διαδικασία και στην επικοινωνία κατά τα διαστήματα ανάμεσα σ’ αυτές. Λύσεις προτείνονται γι’ αυτά.
Article Details
- How to Cite
-
Τζουτζά Σ. (2010). Ομαδικές Συμβουλευτικές Συναντήσεις: Αντιλήψεις μεταπτυχιακών φοιτητών και Καθηγητών – Συμβούλων του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου. Η περίπτωση της μεταπτυχιακής Θεματικής Ενότητας «Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση» του ΕΑΠ. Open Education: The Journal for Open and Distance Education and Educational Technology, 6(1,2), 46–65. https://doi.org/10.12681/jode.9746
- Issue
- Vol. 6 No. 1,2 (2010)
- Section
- Section 1
Copyright Notice
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution Non-Commercial License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g. post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
Authors are permitted and encouraged to post their work online (preferably in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work.