Λύνοντας Κρυπτογράμματα στο Scratch
Abstract
Μαθητές της Γ’ Γυμνασίου του Ελληνικού Κολλεγίου Θεσσαλονίκης επέλεξαν να ερευνήσουν και να κατανοήσουν σημαντικά κρυπτογράμματα για την εξέλιξη της κρυπτογραφίας. Έθεσαν ως στόχο να υλοποιήσουν μία εφαρμογή – παιχνίδι που θα υλοποιεί την κρυπτογράφηση απλού κειμένου χρησιμοποιώντας διαδεδομένες τεχνικές κρυπτογραφίας, όπως για παράδειγμα το κρυτπόγραμμα του Καίσαρα, τον κώδικα Μορς και τον κώδικα ASCII. Στόχος συνάμα ήταν η υλοποίηση αυτής της εφαρμογής με τη βοήθεια του οπτικού περιβάλλοντος προγραμματισμού Scratch, το οποίο εισάγει μαθητές σε αυτήν την ηλικία με επιτυχία στο δομημένο προγραμματισμό. Οι μαθητές θέλησαν να κατανοήσουν τις φάσεις δημιουργίας ενός τέτοιου είδους λογισμικού μετά από βιβλιογραφική έρευνα. Μπόρεσαν να κατανοήσουν εις βάθος τις μεθόδους κρυπτογράφησης μέσα από τη χαρά δημιουργίας μίας καινοτόμου εφαρμογής, διότι μπόρεσαν μέσα από δικά τους παραδείγματα να κατανοήσουν στην πράξη τους παραπάνω αλγορίθμους κρυπτογράφησης.
Article Details
- How to Cite
-
Παπαδόπουλος Α., Μανωλίδου Α., Λάμπρου Δ., Ρήγα Ι., Τσώνη Β., Πέϊου Μ., Κασαμπαλίδου Ν., Ποτούλη Δ., Θεοφυλίδης Α., & Λιαρής Ι. (2020). Λύνοντας Κρυπτογράμματα στο Scratch. Open Schools Journal for Open Science, 3(6). https://doi.org/10.12681/osj.24305
- Issue
- Vol. 3 No. 6
- Section
- Greece
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution licence that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g. post it to a repository), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
Authors are permitted and encouraged to post their work online prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).