Λύνοντας Κρυπτογράμματα στο Scratch


Published: Jul 21, 2020
Keywords:
κρυπτογραφία οπτικός προγραμματισμός Scratch
Αντώνης Παπαδόπουλος
Ανατολή Μανωλίδου
Δημήτρη Λάμπρου
Ιλιάνα Ρήγα
Βασιλική Τσώνη
Μαριάννα Πέϊου
Νεφέλη Κασαμπαλίδου
Δήμητρα Ποτούλη
Απόστολος Θεοφυλίδης
Ιωάννης Λιαρής
Abstract

Μαθητές της Γ’ Γυμνασίου του Ελληνικού Κολλεγίου Θεσσαλονίκης επέλεξαν να ερευνήσουν και να κατανοήσουν σημαντικά κρυπτογράμματα για την εξέλιξη της κρυπτογραφίας. Έθεσαν ως στόχο να υλοποιήσουν μία εφαρμογή – παιχνίδι που θα υλοποιεί την κρυπτογράφηση απλού κειμένου χρησιμοποιώντας διαδεδομένες τεχνικές κρυπτογραφίας, όπως για παράδειγμα το κρυτπόγραμμα του Καίσαρα, τον κώδικα Μορς και τον κώδικα ASCII. Στόχος συνάμα ήταν η υλοποίηση αυτής της εφαρμογής με τη βοήθεια του οπτικού περιβάλλοντος προγραμματισμού Scratch, το οποίο εισάγει μαθητές σε αυτήν την ηλικία με επιτυχία στο δομημένο προγραμματισμό. Οι μαθητές θέλησαν να κατανοήσουν τις φάσεις δημιουργίας ενός τέτοιου είδους λογισμικού μετά από βιβλιογραφική έρευνα. Μπόρεσαν να κατανοήσουν εις βάθος τις μεθόδους κρυπτογράφησης μέσα από τη χαρά δημιουργίας μίας καινοτόμου εφαρμογής, διότι μπόρεσαν μέσα από δικά τους παραδείγματα να κατανοήσουν στην πράξη τους παραπάνω αλγορίθμους κρυπτογράφησης.


Article Details
  • Section
  • Greece
Downloads
Download data is not yet available.
References
Κάτος Α.Β., Στεφανίδης Χ. Γ. (2005). Τεχνικές Κρυπτογραφίας και Κρυπτανάλυσης. Εκδόσεις Ζυγός.
Pincock, S. (2006). Κρυπτογραφία, Κώδικες και Κρυπτογράμματα. Εκδοτικός Οίκος Τραυλός.
Hankerson, O.R. (2010). Βασικές Αρχές Θεωρίας Κωδικοποίησης και Κρυπτογραφίας. Εκδόσεις Κλειδάριθμος.
Alessi, M.S., & Trollip, S.R. (2001) Multimedia for learning: methods and development. Pearson.
Freitas, de, S. (2007) Learning in Immersive worlds. A review of game-based learning. Pearson
Greenfield, P.M. (1998). The Cultural Evolution of IQ. In U. Nesser (ed.), The Rising Curve: Long Term Gains in IQ and Related Measures (pp. 81 – 123), Washington DC, American Psychological Association.
Juul, J.(2005). Half-real: Video games between real rules and fictional worlds. Cambridge Ma: MIT Press
Rollings, A., & Adams, E. (2003). Game Design, McGraw-Hill.
Rouse III, R. (2005). Game Design Theory and Practice. Plano, Texas: Wordware Publishing Inc.
Prensky, M. (2003). Digital game-based learning. ACM Computers in Entertainment, Vol. 1, No 1, pp. 1-4.
Bauer, F. L. (2002). Decrypted Secrets, Berlin: Springer Verlag.