Ο σχολικός κήπος εργαλείο εξέλιξης του σχολείου
Abstract
Στη σύγχρονη εποχή, κοινωνικοί παράγοντες, όπως η αριθμητική συρρίκνωση των µελών της οικογένειας και η εξαφάνιση της γειτονικής «αλάνας», περιόρισαν τις εκτός σχολείου δυνατότητες κοινωνικοποίησης των παιδιών (Ματσαγγούρας, 1997). Την ίδια στιγμή η σύγχρονη αγορά εργασίας αναζητά άτομα που έχουν τη δυνατότητα να συνεργάζονται ομαλά µέσα σε δίκτυα επικοινωνίας και να εξελίσσονται συνεχώς. Τα δύο αυτά στοιχεία κατέστησαν επιτακτική την ανάγκη να καλύψει το σχολείο από την μια το έλλειμμα κοινωνικοποίησης και από την άλλη να μάθει στο μαθητή να μαθαίνει µόνος του, αυτόβουλα, κάνοντας χρήση των εσωτερικών του εμπειριών και δυνατοτήτων. Για τον σκοπό αυτό το 5ο Δημοτικό Σχολείο σε συνεργασία με την αστική εταιρεία «Ιπποκράτης» έχοντας ως επίκεντρο τον ελαιώνα και το υπό διαμόρφωση σχολικό κήπο σχεδίασε κι υλοποίησε τρία εκπαιδευτικά προγράμματα (σχολικές δράσεις): «Οι μαθητές σε μαγειρικές περιπέτειες», «Η αυλή των θαυμάτων» και το πρόγραμμα «Εστία».
Article Details
- How to Cite
-
Aslanis, A., Gounari, G., Paschali, I., & Diakomanolis, I. (2022). Ο σχολικός κήπος εργαλείο εξέλιξης του σχολείου. Open Schools Journal for Open Science, 5(4). https://doi.org/10.12681/osj.31521
- Section
- Greece
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution licence that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g. post it to a repository), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
Authors are permitted and encouraged to post their work online prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).