Αναπαράγοντας το ιστορικό πείραμα του Γαλιλαίου
Abstract
Στόχος της εργασίας μας ήταν - με σύγχρονες διατάξεις μέτρησης χρόνου και με σύστημα που αξιοποιεί την εκροή νερού από μία προχοΐδα- να ερευνήσουμε την υπόθεση ότι αντικείμενα διαφορετικών μαζών πέφτουν με την ίδια επιτάχυνση, αναπαράγοντας στο σχολικό εργαστήριο το ιστορικό πείραμα του Γαλιλαίου. Κατά την πειραματική διαδικασία, χρησιμοποιήσαμε δύο σφαίρες διαφορετικών μαζών και διαμέτρων τις οποίες αφήσαμε από την κορυφή μίας κεκλιμένης σανίδας με οδηγούς. Για την κάθε σφαίρα προσδιορίσαμε το χρόνο που χρειάζονταν για να βρεθεί σε συγκεκριμένες θέσεις με δύο διαφορετικές μεθόδους. Επαναλάβαμε τη διαδικασία για την ίδια κλίση του κεκλιμένου επιπέδου για τις δύο σφαίρες, χρησιμοποιώντας επιπλέον μία διάταξη, που μετρά την μετατόπιση νερού σε μία προχοΐδα ως ένδειξη για τον χρόνο που περνά. Μέσω των πειραμάτων επιβεβαιώθηκε η υπόθεση ότι δύο διαφορετικά σώματα που πέφτουν από το ίδιο ύψος αποκτούν κοινή επιτάχυνση.
Article Details
- How to Cite
-
Μωραϊτάκη Χ., Dimopoulos, V., Γαλερός Μ., & Κοτρώνης Ε. (2023). Αναπαράγοντας το ιστορικό πείραμα του Γαλιλαίου. Open Schools Journal for Open Science, 6(1). https://doi.org/10.12681/osj.32450
- Section
- Greece
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution licence that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g. post it to a repository), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
Authors are permitted and encouraged to post their work online prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).