Κρυπτογραφώντας τα προσωπικά δεδομένα
Abstract
Η παρούσα εργασία ασχολείται με τον τρόπο κρυπτογράφησης των δεδομένων που καταγράφονται σε ένα προσωπικό ημερολόγιο, καθώς και αυτών που ανταλλάσσονται σε συνομιλίες μεταξύ φίλων. Η ασφάλεια και η ιδιωτικότητα αποτελούν ένα από τα κύρια κίνητρα για την επιλογή αυτού του θέματος. Η προστασία προσωπικών δεδομένων, είτε πρόκειται για καθημερινές σκέψεις σε ένα ημερολόγιο είτε για μηνύματα που ανταλλάσσονται μεταξύ δύο ατόμων, είναι απαραίτητη για τη διασφάλιση της εμπιστευτικότητας. Το αρχικό ερέθισμα για τη συγγραφή της εργασίας ήταν η ανάγκη διερεύνησης τεχνικών και εργαλείων που εξασφαλίζουν την ακεραιότητα και την εμπιστευτικότητα αυτών των πληροφοριών.
Article Details
- How to Cite
-
Δελιακίδου Θ., & Επιβλέπουσα εκπαιδευτικός Κ. Μ. (2025). Κρυπτογραφώντας τα προσωπικά δεδομένα. Open Schools Journal for Open Science, 8(1). https://doi.org/10.12681/osj.43656
- Section
- Greece

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution licence that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g. post it to a repository), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
Authors are permitted and encouraged to post their work online prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).