Ιός HIV, κοινωνικό στίγμα και μαθητές
Resumen
Σκοπός της παρούσας ερευνητικής εργασίας ήταν η μελέτη της νόσου του HIV/AIDS, σε ότι αφορά τόσο τις ιατρικές όσο και τις κοινωνικές πτυχές της. Στα πλαίσια της έρευνας συντάχθηκε σχετικό ερωτηματολόγιο, το οποίο διανεμήθηκε ηλεκτρονικά και συμπληρώθηκε από 162 μαθητές του 5ου ΓΕ.Λ. Ηλιούπολης και διερευνήθηκαν, αφενός, με τις ερωτήσεις της Α’ Ομάδας, οι γνώσεις των ερωτηθέντων σχετικά με την πρόληψη, τη μετάδοση, τη διάγνωση και με άλλα χαρακτηριστικά ιατρικής φύσης της νόσου, και, αφετέρου, με τις ερωτήσεις της Β’ Ομάδας, η κοινωνική-κοινωνιολογική υπόσταση του θέματος. Στη συνέχεια, πραγματοποιήθηκε στατιστική ανάλυση των απαντήσεων του δείγματος η οποία κατέδειξε χαμηλό βαθμό επίγνωσης των ιατρικών χαρακτηριστικών της νόσου, ενώ αναδείχθηκε ένα κοινωνικά ανησυχητικό ποσοστό του δείγματος επηρεασμένο από τις προκαταλήψεις που την περιβάλλουν. Τέλος, διατυπώθηκαν ενδεικτικές προτάσεις για την αντιμετώπιση του φαινομένου της μη επαρκούς ενημέρωσης της μαθητικής κοινότητας και, κατ’ επέκταση, για την εξάλειψη του κοινωνικού στίγματος και των διακρίσεων.
Article Details
- Cómo citar
-
Makrandreou, O. (2023). Ιός HIV, κοινωνικό στίγμα και μαθητές. Open Schools Journal for Open Science, 6(1). https://doi.org/10.12681/osj.31890
- Sección
- Greece
Esta obra está bajo una licencia internacional Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution licence that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g. post it to a repository), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
Authors are permitted and encouraged to post their work online prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).