ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΞΥΛΟΝΑΥΠΗΓΙΚΗ: ΕΝΑ ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ ΜΕ ΤΟ ΑΡΧΑΙΟ ΠΛΟΙΟ ΣΑΜΑΙΝΑ, ΑΠΟ ΤΗ ΣΑΜΟ ΣΤΑ ΑΒΔΗΡΑ
Résumé
Το υπό διαπραγμάτευση θέμα της συγκεκριμένης μελέτης αφορά στην ανάδειξη της συμβολής των Μαθηματικών και της Φυσικής στην αρχαία ξυλοναυπηγική, η οποία ως τέχνη γινόταν εμπειρικά, όπως και κάθε τέχνη, από τους καραβομαραγκούς. Στη συνέχεια όμως, αποδείχθηκε ότι ο σχεδιασμός σκαφών και πλοίων, βασιζόταν στα μαθηματικά που περιλαμβάνουν αλγοριθμικές μεθόδους και τη γεωμετρία . Το ερευνητικό ερώτημα της μελέτης λοιπόν, είναι: " Με αρχή τα Μαθηματικά και τη Φυσική η Τέχνη της Σαμιακής Ναυπηγικής πόσο έχει επηρεάσει την επιστήμη , την παράδοση , την τέχνη , την οικονομία , την εξωστρέφεια και τις εμπορικές σχέσεις , τη γλώσσα και τη νομοθεσία . " Η προσέγγιση του θέματος ακολουθεί τη μεθοδολογία της διεπιστημονικής βιβλιογραφικής ανασκόπησης. Η έρευνά μας επιπλέον έχει σκοπό το άνοιγμα του σημερινού σχολείου στην τοπική αλλά και ευρύτερη κοινωνία όπως και τη σύνδεση δύο ιστορικών λιμανιών ,του αρχαίου λιμανιού της Σάμου (πατρίδα του Πυθαγόρα) και του αρχαίου λιμανιού των Αβδήρων (πατρίδα του Δημόκριτου). Τα αναμενόμενα αποτελέσματα της μελέτης εδράζονται στην ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση του ευρύτερου κοινού για τη ναυτική πολιτιστική κληρονομιά μας, αλλά και στη δημιουργία του μουσείου ναυπηγικών και ναυτικών τεχνών Αιγαίου του Δήμου Σάμου που πρόκειται να λειτουργήσει στο Ηραίον της Σάμου σύντομα. Εν κατακλείδι, η γνώση για την κατασκευή του αρχαίου πλοίου Σάμαινα δεν αποτελεί μόνο τρόπο ευαισθητοποίησης των εμπλεκομένων στη διαδικασία μελέτης, αλλά και αναγκαιότητα για παρώθηση σε δράσεις απαραίτητες για τη διάδοση της πολιτιστικής μας κληρονομιάς.
Article Details
- Comment citer
-
Αποστόλου Δ., Αποστόλου Χ., Αράπος Ν., Γαρουφαλής Θ., Γεωργαντζιά Κ., Ελευθέρογλου Ε., Ιλαρίδης Ν., Καπλαντζή Ι., Καρλοβασίτη Δ., Μιχάλα Μ., Σίμου Μ., Στραγαλά Μ., Κουμούτση Σ., Τριβέλα Δ., & Σωτηριάδου Α. (2020). ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΞΥΛΟΝΑΥΠΗΓΙΚΗ: ΕΝΑ ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ ΜΕ ΤΟ ΑΡΧΑΙΟ ΠΛΟΙΟ ΣΑΜΑΙΝΑ, ΑΠΟ ΤΗ ΣΑΜΟ ΣΤΑ ΑΒΔΗΡΑ. Open Schools Journal for Open Science, 3(6). https://doi.org/10.12681/osj.24306
- Numéro
- Vol. 3 No 6
- Rubrique
- Greece
Ce travail est disponible sous licence Creative Commons Attribution - Pas d’Utilisation Commerciale - Partage dans les Mêmes Conditions 4.0 International.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution licence that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g. post it to a repository), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
Authors are permitted and encouraged to post their work online prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).