Εφαρμοσμένη παιδαγωγική παρέμβαση για τους 17 στόχους βιώσιμης ανάπτυξης στο Νηπιαγωγείο, στα πλαίσια του έργου OSOS


Publiée : Δεκ 20, 2022
Κωνσταντίνα Τάλλου
Résumé

Η παρούσα εργασία επικεντρώνεται στην ευαισθητοποίηση των μαθητών για τους 17 Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης, μέσω της εφαρμογής της διδακτικής μεθοδολογίας STEΑM στο Νηπιαγωγείο, με την παράλληλη χρήση επιδαπέδιων ρομποτικών συστημάτων. Χρησιμοποιήθηκε μια σύγχρονη και καινοτόμος διδακτική προσέγγιση με την οποία επιχειρήθηκε ο μετασχηματισμός από το επίπεδο της παραδοσιακής δασκαλοκεντρικής διδασκαλίας, στη διδασκαλία όπου κυρίαρχο ρόλο διαδραματίζει η επίλυση προβλήματος και η ανακαλυπτική-διερευνητική μάθηση, ενώ απαιτείται η δημιουργική εμπλοκή των μαθητών στην ανακάλυψη της λύσης. Σε όλη τη διάρκεια οι μαθητές εμπλέκονται σε ομαδοσυνεργατικές δραστηριότητες διευκολύνοντας έτσι την επικοινωνία αλλά και τη συνεργατική ανακάλυψη και διαμοίραση της γνώσης, ιδιότητες που είναι απαραίτητες για την ανάπτυξη της δημιουργικότητας [1]. Το πλαίσιο έρευνας ολοκληρώνεται με την αποτίμηση αλλά και τη διάχυση των μαθησιακών αποτελεσμάτων από τους ίδιους τους μαθητές.

Article Details
  • Rubrique
  • Greece
Téléchargements
Les données relatives au téléchargement ne sont pas encore disponibles.
Références
Cole, M. (2009). Using Wiki technology to support student engagement: Les-sons from the trenches. Computers & Education, 52(1), 141–146.Durkheim, E (1963). SociologyandPhilosophy. FreePress: GlencoeIII
Φλογαΐτη, Ε. (2013). Εκπαίδευση για το Περιβάλλον και την Αειφορία, Εκδ. Πε-δίο.
Cohen, L., Manion, L., Morrison, K., (2008). Μεθοδολογία Εκπαιδευτικής Έρευ-νας. Αθήνα: Μεταίχμιο.
Maidou,A., Plakitsi, K., Polatoglou, H.M. (2020). Expansive Learning of Preserv-ice Teachers Teaching Sustainable Development during Their Practicum. World Journal of Education Vol. 10, No. 2; 2020. Retrieved from www.sciedupress.com/journal/index.php/wje/index
Plakitsi, K., 2013. Activity Theory in Formal and Informal Science Education. The Netherlands: Sense Publishers
Πλακίτση, Κ. (επιμ.), 2018. Η Θεωρία της Δραστηριότητας & Οι Φυσικές Επιστή-μες. Μια νέα διάσταση στην STEAM εκπαίδευση. Αθήνα: Gutenberg
∆ΕΠΠΣ, (2003). Αθήνα, Παιδαγωγικό Ινστιτούτο
Ράπτης, Α., & Ράπτη, Α. (2002). Μάθηση και διδασκαλία στην εποχή της πλη-ροφορίας, ολική προσέγγιση», τ.: Α΄, εκδ.: Αρ. Ράπτης, Αθήνα.
Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Ελευθερίου Κορδελιού & Βερτίσκου, 2019. Εκπαιδευτικό υλικό του Εθνικού Θεματικού Δικτύου «Βιώσιμη πόλη: Η πόλη ως πεδίο εκπαίδευσης για την αειφορία». Θεσσαλονίκη, ΚΠΕ Ελευθερίου Κορδε-λιού
Λιαράκου, Γ.-Φλογαΐτη, Ε., 2007. Από την περιβαλλοντική εκπαίδευση στην εκπαίδευση για την αειφόρο ανάπτυξη. Αθήνα: Νήσος
Sterling, S. (1993). Environmental education and sustainability: A view from the holistic ethics. In: Fien, J. (Ed.) Environmental Education, A pathway to sustain-ability. (Geelong Victoria, Deakin University Press), 69-98.
Δημητρίου Α., 2009. Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Περιβάλλον, Αειφορία. Θε-ωρητικές και Παιδαγωγικές προσεγγίσεις. Αθήνα, Επίκεντρο
ΥΠΕΠΘ, 2011. Νέο Σχολείο (21ου αιώνα)-Νέο Πρόγραμμα Σπουδών-Οριζόντια Πράξη, ΕΣΠΑ 2007-2013
ΥΠΕΠΘ, Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, 2002: Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προ-γράμματος Σπουδών για το Νηπιαγωγείο και Προγράμματα Σχεδιασμού και Ανά-πτυξης Δραστηριοτήτων, Αθήνα
Φλογαΐτη, Ε. (2009). Εκπαίδευση για το περιβάλλον – Σύγχρονες προσεγγίσεις. Στο Α. Δημητρίου & Ε. Φλογαϊτη, Εκπαίδευση για το Περιβάλλον. Πάτρα: Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο