Πτυσάγωνα
Abstract
Πολλές φορές εμφανίζονται από το πουθενά στον κόσμο των μαθηματικών ορισμένα αντικείμενα τα οποία παρουσιάζουν ορισμένες αξιοπερίεργες ιδιότητες και καταφέρουν να λάβουν την θέση τους στον κόσμο. Ένα ιδιαίτερο κομμάτι των μαθηματικών είναι τα πτυσάγωνα (αγγλ. Flexagons). Ανήκει στην κατηγορία των ψυχαγωγικών μαθηματικών (αγγλ. Recreational Mathematics) όπως ανήκουν στην ίδια π.χ. τα μαγικά τετράγωνα. Είναι κατασκευές από χαρτί οι οποίες έχουν την ιδιότητα να αναδιπλώνονται. Ανακαλύφθηκαν, όπως και πολλά άλλα, σε ένα μεγάλο πανεπιστήμιο του εξωτερικού, το Πρίνστον. Έκτοτε πολλοί μαθηματικοί έχουν ασχοληθεί με το παρόν κατασκεύασμα και προσπάθησαν να ανακαλύψουν πτυχές της θεωρίας που το διέπει. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η παρουσίαση και εισαγωγή των Πτυσαγώνων στην ελληνική βιβλιογραφία, η εμβάθυνση στις χαρακτηριστικές ιδιότητες των πτυσαγώνων εξαγωνικής μορφής και ο γενικός τρόπος κατασκευής τους. Αυτό θα επιτευχθεί μέσω της βιβλιογραφικής έρευνας και της κατασκευής πτυσαγώνων ώστε να γίνει κατανοητή η αρχή λειτουργίας τους.
Article Details
- Come citare
-
Παπάρας Δ., & Πούλος Α. (2020). Πτυσάγωνα. Open Schools Journal for Open Science, 3(6). https://doi.org/10.12681/osj.24313
- Fascicolo
- V. 3 N. 6
- Sezione
- Greece
Questo lavoro è fornito con la licenza Creative Commons Attribuzione - Non commerciale - Condividi allo stesso modo 4.0 Internazionale.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution licence that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g. post it to a repository), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
Authors are permitted and encouraged to post their work online prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).