Aquabi. Τηλεπισκόπηση και έλεγχος ρύπανσης υδάτινου αποδέκτη.


Βαϊα – Ιωάννα Αραπάκη
Ηλίας Ζαφειριάδης
Abstract

Η προστασία των υδάτινων οικοσυστημάτων από ρυπογόνους παράγοντες είναι κομβικής σημασίας για τη διατήρηση της βιοποικιλότητας και την εύρυθμη λειτουργία τους.  Στην παρούσα εργασία, εξετάζεται η δυνατότητα εξ αποστάσεως τηλεπισκόπησης και ανάλυσης των φυσικοχημικών παραμέτρων του λιμναίου οικοσυστήματος της τεχνητής λίμνης Κερκίνης. Σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε ένα τηλεχειριζόμενο πλωτό όχημα (Aquabi), εξοπλισμένο με αισθητήρες, κατάλληλους για την ανάλυση υδάτων. Στο Aquabi τοποθετήθηκε συσκευή κινητού τηλεφώνου (smartphone) προκειμένου να αξιοποιηθούν η κάμερα και όσοι αισθητήρες αυτό διαθέτει. Χρησιμοποιώντας την πλατφόρμα MIT App Inventor, δημιουργήθηκε εφαρμογή android για τον απομακρυσμένο έλεγχο του Aquabi και την καταγραφή και ανάλυση των δεδομένων των αισθητήρων. Με την ίδια εφαρμογή και μέσω τοπικού δικτύου wifi και εφαρμογής ip camera, ο Aquabi παρέχει δυνατότητα τηλεπισκόπησης. Έτσι επιτυγχάνεται η λήψη βίντεο και φωτογραφικού υλικού. Η καταγραφή και η ανάλυση σε πραγματικό χρόνο δεικτών ρύπανσης και ο οπτικός έλεγχος δυσπρόσιτων σημείων της λίμνης μπορούν να συμβάλλουν στην προστασία του οικοσυστήματος.

Article Details
  • Sezione
  • Greece
Downloads
I dati di download non sono ancora disponibili.
Riferimenti bibliografici
Abelson, Hal. (2009) ‘App Inventor for Android’. Διαδικτυακή πρόσβαση: https://ai.googleblog.com/2009/07/app-inventor-for-android.html [Ημερομηνία ανάκτησης, 30-01-2021]
Google developers (2021). App startup time. Διαδικτυακή πρόσβαση: https://developer.android.com/topic/performance/vitals/launch-time, [Ημερομηνία ανάκτησης, 22 Ιανουαρίου2021].
https://create.arduino.cc/ (2021). Bluetooth Boat in doubleA © Apache-2.0. Διαδικτυακή πρόσβαση: https://create.arduino.cc/projecthub/joeydream/bluetooth-boat-in-doublea-b9f102, [Ημερομηνία ανάκτησης, 27 Ιανουαρίου 2021].
Lindemann-matthies, P. (2002) ‘The Influence of an Educational Program on Children's Perception of Biodiversity.’ The Journal of Environmental Education, 33, 2, 22-31.
Mercer, C & Leech, D. (2018) ‘Cost-Effective Wireless Microcontroller for Internet Connectivity of Open-Source Chemical Devices.’ Journal of Chemical Education, 95, 7, 1221−1225.
Pura Vida Apps (2020). App Inventor Extensions. Διαδικτυακή πρόσβαση: https://puravidaapps.com/wifi.php, [Ημερομηνία ανάκτησης, 28/01/2021].
Schneiderhan-Opel, J. & Bogner, F.X. (2019) ’Between Environmental Utilization and Protection: Adolescent Conceptions of Biodiversity’ Sustainability, 11, 4517-4530.
Williams, A.J. & Pence, H.E. (2011) ‘Smart Phones, a Powerful Tool in the Chemistry Classroom.’ Journal of Chemical Education, 88, 6, 683-686.
Firebug. Διαδικτυακή πρόσβαση: https://github.com/firebug/firebug, [Ημερομηνία ανάκτησης, 27 Ιανουαρίου 2021].
Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. (2000) ‘Οδηγία 2000/60/ΕΚ του Ευρωπαϊκού κοινοβουλίου και του συμβουλίου για τη θέσπιση πλαισίου δράσης στον τομέα πολιτικής των υδάτων’Αριθ. L 327 της 22/12/2000 σ. 0001 – 0073. Διαδικτυακή πρόσβαση: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EL/TXT/HTML/?uri=CELEX:32000L0060&from=EL [Ημερομηνία ανάκτησης, 30-01-2021].
Κόμης, Β., Δημοπούλου, Α., Θεοδωροπούλου, Ι., Ζιάτα, Χ., Μισιρλή, Α., Τσοβόλας, Σ. & Δαπόντες Ν. (2017) ‘Εισαγωγή στη Ρομποτική και τον Προγραμματισμό με τη χρήση του ρομπότ Thymio & του λογισμικού Aseba.’ Πρακτικά Εργασιών 5ου Πανελλήνιου Συνεδρίου «Ένταξη και Χρήση των ΤΠΕ στην Εκπαιδευτική Διαδικασία», Αθήνα, 21-23 Απριλίου 2017.
Παπαδάκης, Σ. και Ορφανάκης, Β. (2015) ‘Οι εκπαιδευτικοί από καταναλωτές σε δημιουργούς ψηφιακού περιεχομένου μέσω του προγραμματιστικού περιβάλλοντος App Inventor for Android.’ Πρακτικά 1ου Πανελληνίου Συνεδρίου ΙΑΚΕ - «Το σύγχρονο σχολείο μέσα από το πρίσμα των ανθρωπιστικών και κοινωνικών επιστημών: Από τη θεωρία στην καθημερινή πρακτική». Ηράκλειο, 24-26 Απριλίου 2015.
Παπαδημητρόπουλος, Ν. και Παυλάτου, Ε. (2019) ‘Χρήση του μικροελεγκτή Arduino για τη διδασκαλία της χημείας στο γυμνάσιο.’ Πρακτικά 12oυ Πανελλήνιου Επιστημονικού Συνεδρίου Χημικής Μηχανικής, Αθήνα, 29-31 Μαΐου 2019.