Το CERN στο σχολείο μας
Abstract
Λόγω του πεπερασμένου της ταχύτητας του φωτός, οι αστρονόμοι είναι οι "αρχαιολόγοι" του Σύμπαντος. Πολύ πρόσφατα (30/3/22) επιστήμονες ανακοίνωσαν στο περιοδικό Nature ότι το διαστημικό τηλεσκόπιο Hubble ανακάλυψε το πιο απομακρυσμένο μεμονωμένο άστρο που έχει ποτέ παρατηρηθεί. Το φως του χρειάστηκε 12,9 δισεκατομμύρια έτη για να φτάσει σ' εμάς κι έτσι σήμερα το βλέπουμε όπως ήταν πριν από τόσα χρόνια. Αυτό μας οδήγησε να αναρωτηθούμε αν μπορούμε, κοιτώντας τον ουρανό με ένα καλό τηλεσκόπιο, να δούμε πίσω μέχρι τη Μεγάλη Έκρηξη. Η έρευνα μας οδήγησε σε απρόσμενες απαντήσεις: Ναι, μπορούμε να δούμε τόσο πίσω στον χρόνο. Όχι, όμως, χρησιμοποιώντας μεγάλα τηλεσκόπια, αλλά μεγάλα μικροσκόπια, όπως τον Μεγάλο Επιταχυντή Αδρονίων (LHC) του Ευρωπαϊκού Κέντρου Πυρηνικών Ερευνών στη Γενεύη (CERN)! Στην παρούσα εργασία αναλύουμε τη δομή και τη λειτουργία του LHC και εξετάζουμε πτυχές της σχολικής Φυσικής που βρίσκουν εφαρμογή στη σύγχρονη έρευνα αιχμής της Σωματιδιακής Φυσικής.
Article Details
- Come citare
-
Γκίκας Α., Πετούμενος Δ., Σταυριανάκης Γ., Στεφανιώρου Ω., & Σωτηρίου Α. (2022). Το CERN στο σχολείο μας. Open Schools Journal for Open Science, 5(3). https://doi.org/10.12681/osj.32466
- Sezione
- Greece
Questo lavoro è fornito con la licenza Creative Commons Attribuzione - Non commerciale - Condividi allo stesso modo 4.0 Internazionale.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution licence that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g. post it to a repository), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
Authors are permitted and encouraged to post their work online prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).