Ψαλτικές μορφές της Πρέβεζας
Δημοσιευμένα:
Δεκ 31, 2015
Λέξεις-κλειδιά:
Ψαλτική Ψάλτες Πρέβεζα
Περίληψη
Γεγονός είναι πως η ψαλτική και οι θεράποντές της, οι ψάλτες, αποτελούν σημαντική, μάλλον καθοριστική συνιστώσα της λειτουργικής και αισθητικής ευπρέπειας των εκκλησιαστικών ακολουθιών, αφού με τη φωνή και τη μουσική τους κατάρτιση είναι σε θέση να οικοδομήσουν –αλλά δυστυχώς και να αποδομήσουν– τη λειτουργική σύναξη. Από την άποψη αυτή είναι κοινό και επιτακτικό χρέος όλων η ευγνωμοσύνη προς όσους ψάλτες δημιουργούν με το μουσικό τους ύφος και ήθος τις προϋποθέσεις που βοηθούν τον πιστό να συμμετέχει απερίσπαστος στα λειτουργικά δρώμενα της Εκκλησίας.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
Θάνος Ν. Ν. (2015). Ψαλτικές μορφές της Πρέβεζας. Πρεβεζάνικα Χρονικά, (51-52), 305–330. https://doi.org/10.12681/prch.28324
- Ενότητα
- Κύρια άρθρα
Αυτή η εργασία είναι αδειοδοτημένη υπό το CC Αναφορά Δημιουργού 4.0.
Οι Συγγραφείς που δημοσιεύουν εργασίες τους σε αυτό το περιοδικό συμφωνούν στους παρακάτω όρους:
- Οι Συγγραφείς διατηρούν τα Πνευματικά Δικαιώματα και χορηγούν στο περιοδικό το δικαίωμα της πρώτης δημοσίευσης ενώ ταυτόχρονα τα πνευματικά δικαιώματα της εργασίας προστατεύονται σύμφωνα με την Creative Commons Attribution License που επιτρέπει σε τρίτους - αποδέκτες της άδειας να χρησιμοποιούν την εργασία όπως θέλουν με την προϋπόθεση της διατήρησης των διατυπώσεων που προβλέπονται στην άδεια σχετικά με την αναφορά στον αρχικό δημιουργό και την αρχική δημοσίευση σε αυτό το περιοδικό.
- Οι Συγγραφείς μπορούν να συνάπτουν ξεχωριστές, και πρόσθετες συμβάσεις και συμφωνίες για την μη αποκλειστική διανομή της εργασίας όπως δημοσιεύτηκε στο περιοδικό αυτό (π.χ. κατάθεση σε ένα ακαδημαϊκό καταθετήριο ή δημοσίευση σε ένα βιβλίο), με την προϋπόθεση της αναγνώρισης και την αναφοράς της πρώτης δημοσίευσης σε αυτό το περιοδικό.
- Το περιοδικό επιτρέπει και ενθαρρύνει τους Συγγραφείς να καταθέτουν τις εργασίες τους μέσω διαδικτύου (π.χ. σε ένα ακαδημαϊκό καταθετήριο ή στους προσωπικές τους ιστοσελίδες) πριν και μετά από τις διαδικασίες της δημοσίευσης, καθώς αυτό μπορεί να οδηγήσει σε παραγωγική ανταλλαγή ιδεών και σκέψεων καθώς επίσης και σε γρηγορότερη και μεγαλύτερη χρήση και ευρετηρίαση της δημοσιευμένης εργασίας (See The Effect of Open Access).
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
ΒΙΤΑΛΗΣ Φ.Α., 1972, Μητρόπολις και Μητροπολίται της Νικοπόλεως Ηπείρου, Αθήναι
ΒΙΤΑΛΗΣ Φ.Α., 1974, Τα Κατηχητικά μας, Αθήνα
ΚΑΛΟΓΕΡΟΠΟΥΛΟΣ Τ., 1998, Το λεξικό της ελληνικής μουσικής, I-VI, Αθήνα
ΚΟΛΛΙΑΣ Ι.Α., 1992, Ενορίες ζώσες και αγώνες κλήρου της πόλης Πρέβεζας επί Τουρκοκρατίας, Πρεβεζάνικα Χρονικά, 27-28, 79-97
ΚΟΛΛΙΑΣ Ι.Α., χ.χ., Ο Πρεβεζάνος οπλαρχηγός ιερέας Σπύρος Δημ. Κύργιος, χ.τ. ΚΟΣΜΑΣ Ο ΕΚ ΜΑΔΥΤΩΝ (ΕΥΜΟΡΦΟΠΟΥΛΟΣ), 1897, Ποιμενικός Αυλός, Αθήνα (Θεσσαλονίκη 21993)
ΚΟΥΡΤΗΣ Γ.Ι., 2000, Η Ιερά Μητρόπολη Νικοπόλεως και Πρεβέζης και οι Αρχιερείς της (1881-2000 μ.Χ.), Πρέβεζα
ΜΕΛΕΤΗ 2000 = Μελέτη έρευνα και καταγραφή των κοινών στοιχείων στην εκκλησιαστική μουσική, την υμνολογία και την εκκλησιαστική τέχνη Πρέβεζας και Απουλίας, INTERREG II Ελλάδος-Ιταλίας, Υποπρόγραμμα 4, Μέτρο 2, εκδ. Ιερά Μητρόπολις Νικοπόλεως και Πρεβέζης, Πρέβεζα
ΜΟΥΡΕΖΙΝΗΣ Π.Θ., 2010, Σεργιάνι στην Πρέβεζα του χθες, Πρέβεζα
ΞΥΝΑΔΑΣ Ε., 2014, Ο Μητροπολίτης Κοσμάς Ευμορφόπουλος (1860-1901), Βέροια (διδακτορική διατριβή)
ΦΑΡΛΕΚΑΣ Ε., 1934, Η Αγία και Μεγάλη Εβδομάς, Αθήνα
ΦΩΚΑΕΥΣ Θ., 1842, Κρηπίς του θεωρητικού και πρακτικού της Εκκλησιαστικής Μουσικής, Κωνσταντινούπολη
ΦΩΚΑΕΥΣ Θ. & ΒΥΖΑΝΤΙΟΣ Στ., 1830, Ευτέρπη, Κωνσταντινούπολη