Ένα αρχαιολογικό πρόγραμμα για παιδιά στη Πρέβεζα


Δημοσιευμένα: Μαΐ 14, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
Νικόπολη Παιδικές δραστηριότηες Επιμορφωτικά προγράμματα Αρχαιολογία
Άγγελος Παληκίδης
Περίληψη

Το άρθρο αυτό εξετάζει την ανάγκη γνωριμίας των παιδιών με την ιστορία και τα υλικά κατάλοιπα του παρελθόντος της χώρας τους. Το πρόγραμμα επιδιώκει να φέρει σε επαφή  τους μαθητές των δημοτικών σχολείων της Πρέβεζας με τον πλησιέστερο αρχαιολογικό χώρο δηλ. την αρχαία Νικόπολη.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Κύρια άρθρα
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Βιογραφικό Συγγραφέα
Άγγελος Παληκίδης
Αναπληρωτής Καθηγητής Διδακτικής της ιστορίας Τμήμα Ιστορίας και Εθνολογίας   Σύντομο Βιογραφικό: 

Ο Άγγελος Παληκίδης είναι Αναπληρωτής Καθηγητής Διδακτικής της Ιστορίας στο Τμήμα Ιστορίας & Εθνολογίας του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, διευθυντής του Εργαστηρίου  Τεχνολογίας, Έρευνας και Εφαρμογών στην Εκπαίδευση και εμπειρογνώμονας για την ιστορική εκπαίδευση στο Συμβούλιο της Ευρώπης. Είναι επίσης μέλος ελληνικών και διεθνών επιστημονικών εταιρειών πάνω στην ιστορική εκπαίδευση και τις κοινωνικές επιστήμες. Ως εμπειρογνώμονας του Συμβουλίου της Ευρώπης συμμετείχε τo 2018 στη συγγραφή των οδηγιών “Quality history education in the 21st century. Principles and guidelines”, ενώκατάτοδιάστημα2020-3 επελέγηστηνερευνητικήομάδατουObservatory on History Teaching in EuropeκαισυνέγραψετοGeneral Report on the State of History Teaching in Europe. Το2023 εξελέγημέλοςτουΔ.Σ. τηςInternational Society for History Didacticsκαιορίστηκεδιευθύνωνεπιμελητήςτουπεριοδικού“International Journal of History Education and Culture”. Από το ίδιο έτος έχει αναλάβει καθήκοντα συντονιστή στο εκπαιδευτικό τμήμα του TheLausanneProject. Στην Ελλάδα υπήρξε μέλος της επιστημονικής επιτροπής που εκπόνησε τα Προγράμματα Σπουδών Ιστορίας (Γ΄ Δημοτικού - Β΄ Λυκείου, 2018-19). Ως επιστημονικά υπεύθυνος έχει διεξάγει το ερευνητικό έργο «Ψηφιακή Θράκη: χαρτογραφώντας την ιστορία και τον πολιτισμό για την ποιοτική αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος». Εκτός από τα προπτυχιακά μαθήματα, διδάσκει στο ΜΠΣ του ΤΙΕ «Σπουδές στην Τοπική Ιστορία – διεπιστημονικές προσεγγίσεις» και στο ΜΠΣ του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου «Δημόσια Ιστορία» (θ.ε. «Δημόσια Ιστορία και Εκπαίδευση»). Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα εστιάζονται στην ιστορική εκπαίδευση στην Ελλάδα και την Ευρώπη, στην έρευνα σχολικών εγχειριδίων, στον σχεδιασμό προγραμμάτων σπουδών ιστορίας, στη διδακτική της ιστορικής εικόνας και της τοπικής ιστορίας, στη διδασκαλία της ιστορίας με τη χρήση ψηφιακών μέσων και τεχνητής νοημοσύνης, στη δημόσια ιστορία, την ιστορική μνήμη και την ιστορική κουλτούρα. Έχει διοργανώσει και συμμετάσχει σε δεκάδες σεμινάρια για εκπαιδευτικούς στην Ελλάδα και στο εξωτερικό και έχει εκδώσει μονογραφίες και άρθρα σε ελληνικά και ξένα επιστημονικά περιοδικά και παρήγαγε εκπαιδευτικό υλικό. Τελευταίο του βιβλίο: Τέχνη και ιστορική συνείδηση στην Ελλάδα του 19ου αιώνα. Εικόνα, ιστορία, εκπαίδευση, Gutenberg, Αθήνα 2021.

Τα περισσότερο διαβασμένα άρθρα του ίδιου συγγραφέα(s)