2η Πρόσκληση υποβολής εργασιών σε θεματικό τόμο

06.06.2023

Αγαπητές συναδέλφισσες, αγαπητοί συνάδελφοι,

Κατ’ αρχάς ζητούμε την κατανόησή σας για την καθυστέρηση στην έκδοση του νέου τεύχους του περιοδικού «παιδαγωγικά ρεύματα στο Αιγαίο». Η καθυστέρηση αυτή οφείλεται σε κάποιο βαθμό στη χρονοβόρα διαδικασία ένταξης του περιοδικού στην πλατφόρμα ηλεκτρονικών εκδόσεων του ΕΚΤ.

Το νέο τεύχος του περιοδικού «παιδαγωγικά ρεύματα στο Αιγαίο» (εκδίδεται ηλεκτρονικά) αφορά μια επανεξέταση των ζητημάτων της εκπαίδευσης των παιδιών με μεταναστευτικό και προσφυγικό προφίλ, εξαιτίας και της έκρηξης των μεταναστευτικών και προσφυγικών ροών τα τελευταία χρόνια. Στο μονοθεματικό αυτό τεύχος θα θέλαμε να συμπεριλάβουμε ένα δικό σου κείμενο. Θα μπορούσε να είναι και ένα κείμενο Ανακοίνωσης ή Εισήγησης σε Συνέδριο που δεν θα έχει όμως ήδη δημοσιευθεί. Στην Εισαγωγή της Σύνταξης αναφερόμαστε στο νέο τοπίο που διαμορφώθηκε τις τελευταίες δεκαετίες στον ευρωπαϊκό χώρο και στα ερωτήματα που αναδύονται. Αντανακλά κυρίως μια προσπάθεια να διατυπωθούν νέοι λόγοι και νέοι προσανατολισμοί. Δεν επιδιώκει να ορίσει κάποιο αυστηρό πλαίσιο στη συγγραφή των άρθρων και προφανώς δεν δεσμεύει τις/τους συγγραφείς.

Η ύλη του περιοδικού, από την αρχή της έκδοσής του, οργανώνεται σε τέσσερις Ενότητες:

  1. Θεωρείο: Θεωρητικά κείμενα που αφορούν την διαπολιτισμική εκπαίδευση.
    ΔιάλογοςΣτην ενότητα αυτή παρουσιάζονται τοποθετήσεις πάνω σ’ ένα, σχετικό με τη θεματολογία του τεύχους, κείμενο που η έκτασή τους να μην υπερβαίνει τις 1.000 λέξεις.
  2. ΠροσκήνιοΗ ενότητα περιλαμβάνει παρουσίαση δραστηριοτήτων, πορισμάτων ερευνητικών/παιδαγωγικών προγραμμάτων, όπως επίσης και παρουσιάσεις διδακτορικών διατριβών,
    4. Βιβλιοπαρουσιάσεις.

Οι (τεχνικές) προδιαγραφές στη συγγραφή του κειμένου είναι οι εξής:

  1. Η έκταση των κειμένων πρέπει να κυμαίνεται μεταξύ 3.000 και 5.000 λέξεων (γραμματοσειρά Times New Roman 11, μονό διάστιχο) συμπεριλαμβανομένων της περίληψης και της βιβλιογραφίας. Η περίληψη θα είναι σε αγγλική ή γερμανική ή γαλλική γλώσσα και δεν θα υπερβαίνει τις 200 λέξεις. Σε κάθε κείμενο θα πρέπει να ορίζονται από το / τη συγγραφέα βασικές έννοιες (λέξεις κλειδιά).
  2. Οι υποσημειώσεις πρέπει να είναι συγκεντρωμένες στο τέλος του κειμένου.
  3. Σε περίπτωση που υπάρχουν πίνακες / διαγράμματα, παρακαλούμε να είναι σε ξεχωριστά αρχεία.
  4. Βιβλιογραφικές αναφορές και βιβλιογραφία
    4α. Οι βιβλιογραφικές αναφορές μέσα στο κείμενο μπορούν να έχουν τις ακόλουθες μορφές, ανάλογα με την περίπτωση: (Βάμβουκας 1988), (Cummins 2000:233), (Govaris et al 2003).
    4β.Η βιβλιογραφία στο τέλος του κειμένου ακολουθεί την εξής μορφή, κατά περίπτωση: Καπλάνογλου, Μ. (2001). Παραμύθι και Αφήγηση στην Ελλάδα: μια παλιά τέχνη σε μια νέα εποχή, Αθήνα: Εκδόσεις Πατάκη
    Shaw, P. (2003). Leadership in the Diverse School, στο: Schechter, S. R. & Cummins, J. (eds) Multilingual Education in Practice – Using Diversity as a Resource, Portmouth, NH: Heineman
    Βοσνιάδου, Στ. (2002). Οι ΤΠΕ στην Εκπαίδευση: Προοπτικές, Προβλήματα και Προτάσεις, στο: Δημητρακοπούλου, Αγγ. (επιμλ.). Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στην Εκπαίδευση. Πρακτικά συνεδρίου, Αθήνα / Ρόδος: Καστανιώτης
    Θεοδωροπούλου, Ε. (2003). Η Ανάγνωση Κειμένων: Σχεδίασμα για την Κατασκευή ενός Φιλοσοφικού Παραδείγματος. Επιστήμες Αγωγής, 2003 (4), (107-126)

Εάν το κείμενο έχει γραφτεί στην αγγλική ή γερμανική ή γαλλική γλώσσα, θα πρέπει να περιλαμβάνει περίληψη στην ελληνική γλώσσα που δεν θα υπερβαίνει τις 200 λέξεις.

Το κείμενο προς δημοσίευση θα πρέπει να αποσταλεί στην ηλεκτρονική διεύθυνση του περιοδικού: revmata@aegean.gr μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου 2023.

 

Εκ μέρους του περιοδικού

Κώστας Βρατσάλης
Ελένη Σκούρτου
Αλιβίζος Σοφός
Απόστολος Κώστας