Η Κατανεμημένη Γνώση (Distributed Cognition) στο σχολείο: Θεωρία και Πράξη
Περίληψη
Σε τελευταίες έρευνες παρατηρήθηκε ότι σε καταστάσεις αντιμετώπισης καθημερινών προβλημάτων οι άνθρωποι εμφανίζονται να σκέπτονται μαζί με τους άλλους και με τη βοήθεια εργαλείων και μέσων που ο πολιτισμός τους τούς προμηθεύει και επομένως ότι οι γνώσεις είναι κατανεμημένες (distributed). Η γνώση κατανέμεται μέσω των εργαλείων/πόρων που υπάρχουν στο περιβάλλον και αποτελούν τα μέσα με τα οποία οι μαθητές αποκτούν πρόσβαση και κατανοούν το περιβάλλον. Επομένως, η μάθηση αποτελεί έναν κύκλο γνωστικής ανάπτυξης που επέρχεται ως αποτέλεσμα των σχέσεων μεταξύ ατόμων και άλλων δικτύων γνώσης. Στο σχολείο μπορεί να αξιοποιηθεί με επιτυχία η δυναμική των ΤΠΕ σε συνδυασμό με τους πνευματικούς πόρους των μαθητών, με τους κοινωνικούς, συμβολικούς και φυσικούς πόρους, μέσα σε ένα κοινωνικά δομημένο μαθησιακό περιβάλλον. Ο ρόλος του δασκάλου αναδεικνύεται ως βασικός, καθώς δίδεται έμφαση στον ενωτικό ρόλο του, όχι μόνο ως «κοινωνικού πόρου», αλλά ως του ανθρώπου που διαμεσολαβεί στη συνολική διαδικασία μάθησης των μαθητών.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
Μπιτσάνη Α. (2022). Η Κατανεμημένη Γνώση (Distributed Cognition) στο σχολείο: Θεωρία και Πράξη. Παιδαγωγικά ρεύματα στο Αιγαίο, 9(1), 167–176. https://doi.org/10.12681/revmata.31172
- Τεύχος
- Τόμ. 9 Αρ. 1 (2016)
- Ενότητα
- Θεωρείο
Αυτή η εργασία είναι αδειοδοτημένη υπό το CC Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Παρόμοια Διανομή 4.0.