Training interventions for teachers' self-efficacy enhancement in the use of Artificial Intelligence: A systematic literature review in the five-year period 2020-2025
Περίληψη
Η είσοδος των τεχνολογιών παραγωγικής Τεχνητής Νοημοσύνης στις ζωές όλων και συνεπώς και στην εκπαίδευση, αναδεικνύει νέες ανάγκες για την επαγγελματική ανάπτυξη και την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, με έμφαση στην ενίσχυση της αυτοαποτελεσματικότητάς τους. Άλλωστε, η υψηλή αυτοαποτελεσματικότητα των εκπαιδευτικών αποτελεί ένα σημαντικό προαπαιτούμενο για την παιδαγωγική αξιοποίηση της Τεχνητής Νοημοσύνης. Η παρούσα συστηματική ανασκόπηση εξετάζει τη συμβολή επιμορφωτικών προγραμμάτων στη βελτίωση της αυτοαποτελεσματικότητας των εκπαιδευτικών στη χρήση εφαρμογών Τεχνητής Νοημοσύνης, εστιάζοντας σε δημοσιεύσεις από τον Ιανουάριο του 2020 έως και τον Απρίλιο του 2025 στη βάση δεδομένων Scopus και σε σχετικά επιστημονικά άρθρα σε περιοδικά, πρακτικά συνεδρίων και κεφάλαια βιβλίων. Τα ευρήματα της ανασκόπησης δείχνουν ότι στοχευμένα, ζώσης ή και εξ αποστάσεως προγράμματα επαγγελματικής ανάπτυξης με εργαστηριακό και πρακτικό χαρακτήρα και διάρκεια έως δύο μηνών, μπορούν να ενισχύσουν την αυτοαποτελεσματικότητα ή συναφείς παραμέτρους, όπως η ετοιμότητα των εκπαιδευτικών. Τα αποτελέσματα της ανασκόπησης συμβάλουν στη διαμόρφωση ενός σύγχρονου πλαισίου για τον σχεδιασμό επιμορφωτικών προγραμμάτων που λαμβάνουν τόσο τις παραπάνω ενθαρρυντικές πρακτικές όσο και τις ανάγκες των ίδιων των εκπαιδευτικών.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
Alexopoulos, P., Konstantinos , M., Kladaki, M., Andreadakis, N., & Kostas, A. (2025). Training interventions for teachers’ self-efficacy enhancement in the use of Artificial Intelligence: A systematic literature review in the five-year period 2020-2025. Παιδαγωγικά ρεύματα στο Αιγαίο, 14(1), 45–55. https://doi.org/10.12681/revmata.43576
- Ενότητα
- Θεωρείο

Αυτή η εργασία είναι αδειοδοτημένη υπό το CC Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Παρόμοια Διανομή 4.0.