Μελέτη θετικών συναισθημάτων στο πλαίσιο ενός Μαζικού Ανοικτού Διαδικτυακού Μαθήματος για τη διαπολιτισμική εκπαίδευση και επικοινωνία


Δημοσιευμένα: Ιαν 1, 2019
Λέξεις-κλειδιά:
Συναισθήματα , εξ αποστάσεως εκπαίδευση μαζικά ανοιχτά διαδικτυακά μαθήματα
Μαριάννα Μιχαηλίδου
Αγγελική Τσιάρα
Παναγιώτα Χαλκή
Παναγιώτης Μπαμίδης
Περίληψη

Η εργασία είχε ως στόχο την ανίχνευση του βαθμού εκδήλωσης τριών θετικών συναισθημάτων, της ευχαρίστησης, της υπερηφάνειας και της ελπίδας, από συμμετέχοντες σε ένα μαζικό ανοικτό διαδικτυακό μάθημα. Για τη συλλογή των δεδομένων χρησιμοποιήθηκαν τρία ερωτηματολόγια αυτοαναφοράς σε συγκεκριμένες χρονικές στιγμές της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι εκπαιδευόμενοι που βίωσαν θετικά συναισθήματα, σημείωσαν υψηλές επιδόσεις, έθεσαν ως στόχο τους την απόκτηση πιστοποίησης και επέλεξαν να σχολιάσουν την εκπαιδευτική εμπειρία τους. Τα επιπλέον στοιχεία που επηρέασαν θετικά τους εκπαιδευόμενους, όπως αναδείχθηκε από τα σχόλιά τους, αφορούσαν στον εκπαιδευτή και τη δομή του μαθήματος. Η έρευνα αναδεικνύει τη σημασία των θετικών συναισθημάτων στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση και πως αυτά συνδέονται με την επίδοση και την επιτυχή ολοκλήρωση ενός μαθήματος.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Articles
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Bondarenko, I. (2017). The role of positive emotions and type of feedback in self-regulation of learning goals achievement: experimental research. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 237, 405–411.
Bullough, R. V. (2011). Hope, happiness, teaching, and learning. In C. Day & J.K. Lee (Eds.), New Understandings of Teacher's Work. Professional Learning and Development in Schools and Higher Education (pp. 15–30). Dordrecht: Springer.
Buzdar, M. A., Ali, A., & Tariq, R. U. H. (2016). Emotional intelligence as a determinant of readiness for online learning. International Review of Research in Open and Distributed Learning, 17(1), 148-158.
Csikszentmihalyi, M. (2014). Learning, “flow,” and happiness. In Μ. Csikszentmihalyi (Ed.), Applications of Flow in Human Development and Education (pp. 153–172). Dordrecht: Springer.
Daniels, L. M., & Stupnisky, R. H. (2012). Not that different in theory: Discussing the control-value theory of emotions in online learning environments. The Internet and Higher Education, 15(3), 222–226.
Dermitzaki I., Bonoti F., & Kriekouki, M. (2016). Examining test emotions in university students: adaptation of the test emotions questionnaire in the Greek language. Hellenic Journal of Psychology, 13, 93–115.
D’Errico, F., Paciello, M., & Cerniglia, L. (2016). When emotions enhance students’ engagement in e-learning processes. Journal of e-Learning and Knowledge Society, 12(4). Retrieved March 22, 2019 from https:/www.learntechlib.org/p/173676/
Dirkx, J. M. (2001). The power of feelings: Emotion, imagination, and the construction of meaning in adult learning. New Directions for Adult and Continuing Education, 89, 63–72.
Dirkx, J. M. (2006). Engaging emotions in adult learning: A jungian perspective on emotion and transformative learning. New Directions for Adult and Continuing Education, 109, 15–26.
Goetz, T., Lüdtke, O., Nett, U. E., Keller, M., & Lipnevich, A. A. (2013). Characteristics of teaching and students’ emotions in the classroom: Investigating differences across domains. Contemporary Educational Psychology, 38, 383–394.
Goleman, D. (2005). Emotional Intelligence: Why It Can Matter More Than IQ (10th Anniversary edition). NY: Bantam Books.
Kim, C., & Pekrun, R. (2014). Emotions and motivation in learning and performance. In M. Spector, M. D. Merrill, J. Elen, M. J. Bishop (Eds.), Handbook of Research on Educational Communications and Technology (pp. 65–75). New York, NY: Springer.
Marchand, G. C., & Gutierrez, A. P. (2012). The role of emotion in the learning process: Comparisons between online and face-to-face learning settings. The Internet and Higher Education, 15(3), 150–160.
Montero S., C., & Suhonen, J. (2014). Emotion analysis meets learning analytics: online learner profiling beyond numerical data. In Simon & P. Kinnunen (Eds.) Proceedings of the 14th Koli Calling International Conference on Computing Education Research - Koli Calling’14 (pp. 165–169) NY: ACM.
O’Regan, K. (2003). Emotion and e-learning. Journal of Asynchronous Learning Network, 7, 78-92.
Pekrun, R. (2011). Emotions as drivers of learning and cognitive development. In R. A. Calvo & S. K. D'Mello, (Eds.), New Perspectives on Affect and Learning Technologies (pp. 23–39). New York, NY: Springer.
Pekrun, R., Goetz, T., Frenzel, A. C., Barchfeld, P., & Perry, R. P. (2011). Measuring emotions in students’ learning and performance: The Achievement Emotions Questionnaire (AEQ). Contemporary Educational Psychology, 36(1), 36–48.
Pekrun, R., Goetz, T., & Perry, R.P. (2005). Achievement Emotions Questionnaire (AEQ) -User’s manual. Munich, Germany: University of Munich, Department of Psychology.
Pekrun, R., & Stephens, E. J. (2010). Achievement emotions in higher education. In C.J. Smart (Ed.), Higher Education: Handbook of Theory and Research (pp. 257–306). Dordrecht: Springer.
Rantala, T., & Määttä, K. (2012). Ten theses of the joy of learning at primary schools. Early Child Development and Care, 182(1), 87–105.
Scoffham, S., & Barnes, J. (2011). Happiness matters: towards a pedagogy of happiness and well-being. The Curriculum Journal, 22(4), 535–548.
Stephanou, G., Kariotoglou, P., & Dinas, K. (2011). University students’ emotions in lectures: The effect of competence beliefs, value beliefs and perceived task-difficulty, and the impact on academic performance. Common Ground Publishing LLC, 18(1), 45-72.
Trigwell, K., Ellis, R. A., & Han, F. (2012). Relations between students’ approaches to learning, experienced emotions and outcomes of learning. Studies in Higher Education, 37(7), 811–824.
Tze, V. M. C., Daniels, L. M., Buhr, E., & Le, L. (2017). Affective profiles in a massive open online course and their relationship with engagement. Frontiers in Education, 2, 1-13.
Valiente, C., Swanson, J., & Eisenberg, N. (2012). Linking students’ emotions and academic achievement: When and why emotions matter. Child Development Perspectives, 6(2), 129–135.
Zembylas, M. (2008). Adult learners’ emotions in online learning. Distance Education, 29(1), 71–87.