Πυρανόμετρο κατασκευασμένο με τεχνικές Εκπαιδευτικής Ρομποτικής και η «διάχυσή» του σε κοινότητα χρηστών φυσικού προγραμματισμού


Δημοσιευμένα: Jan 1, 2023
Λέξεις-κλειδιά:
εκπαιδευτική ρομποτική κοινότητα φυσικού προγραμματισμού πυρανόμετρο Arduino
Αριστοτέλης Γκιόλμας
Ζωγραφιά Παπαναγιώτου
Αλεξάνδρα-Τριανταφυλλιά Παπαναγιώτου
Άνθιμος Χαλκίδης
Γιάννα Κατσιαμπούρα
Κωνσταντίνος Σκορδούλης
Ηλίας Μπόικος
Βασιλική Ψωμά
Περίληψη

Το παρόν άρθρο αναφέρεται σε μία έρευνα για την χρήση του ανοιχτού, δωρεάν αποθετηρίου εκπαιδευτικών έργων Ρομποτικής, με τίτλο Arduino Project Hub. Δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 34 εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ειδικοτήτων Φυσικών Επιστημών. Το ψηφιακό αποθετήριο και οι λειτουργίες του αξιολογήθηκαν στο πλαίσιο έρευνας με βάση ανώνυμα ερωτηματολόγια σε ψηφιακή μορφή. Στο αποθετήριο κάθε χρήστης μπορεί με μία απλή δωρεάν εγγραφή, να καταθέσει ένα έργο προς αξιολόγηση. Μετά από την αξιολόγηση το έργο δημοσιεύεται στον παγκόσμιο ιστό. Στόχο του παρόντος άρθρου αποτελεί η ανάδειξη των θετικών και αρνητικών στοιχείων της πλατφόρμας, μέσα από την περίπτωση δημοσίευσης ενός πυρανομέτρου (όργανο για τη μέτρηση της ηλιακής ακτινοβολίας) με βάση το Arduino Uno και κάποια εξαρτήματα hardware. Στο πλαίσιο εξαγωγής συμπερασμάτων αναφέρθηκαν χαρακτηριστικά της πλατφόρμας και του project που αξιολογήθηκαν θετικά από την πλειοψηφία των συμμετεχόντων, όπως η ευχρηστία, αλλά και ο τρόπος παρουσίασης του έργου του πυρανομέτρου.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Articles
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Abid, H., Mohd, J., Mohd, A., Qadri, S. (2022). Understanding the role of digital technologies in education: A review. Sustainable Operations and Computers, 3, 275-285.
Arduino Project Hub (2024). Retrieved 12 January 2024, from https://projecthub.arduino.cc
Bhatia, S. (2014). Solar radiations. Advanced Renewable Energy Systems.
Handayani, R., Sri, P., Trapsilo, P., Pramudya, B., Rayendra, N., Lailatul, S., Maryani, M., Singgih, L., Albertus, M. (2021). Students' thought pattern concerning the greenhouse effect. Momentum: Physics Education Journal, 21-28.
Ibeh, F., Sombo, T., Chinedu, E., Azi, O., Ogonna, A., Ekpe, E., & Akande, I. (2022). Correlating between global solar radiation and greenhouse gases over Nigeria. Journal of Physics, 2214, 12-30.
Pandey, K., & Katiyar, K. (2013). Solar radiation: Models and measurement techniques. Journal of Energy, 11(2).
Walid, Α. (2022). Exploring the Need for Using Digital Repositories to Enhance Teaching and Learning in Omani Schools: Teachers’ Perceptions. International Journal of Learning Teaching and Educational Research, 21, 1-21.
Δημητρέντσης, Π., Μητσιώνη Μ., Πίπης, Χ., & Χατζημπεκιάρης, Θ. (2017). Μέτρηση της λευκαύγειας α (albedo) και του συντελεστή εκπομπής e (emissivity) σωμάτων με χρήση ιδιοκατασκευασμένων ηλεκτρονικών οργάνων. Can Sat Greece.
Ράπτης, Α., & Ράπτη Α. (2013). Μάθηση και διδασκαλία την εποχή της πληροφορίας. Αθήνα: Open Line.
Παπαναγιώτου, Z., Γκιόλμας, A., Παπαναγιώτου, A.-T., Στούμπα, Α., Λιβιεράτου, Θ., & Σκορδούλης Κ. (2022). Διατάξεις με Arduino ως μέσο μέτρησης της θερμοκρασίας και της ηλιακής ακτινοβολίας. Στο Πρακτικά 3ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Scientix για την εκπαίδευση STEM (σσ. 50-57). Αθήνα: Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο.
Παπαναγιώτου, Z., Παπαναγιώτου, A.-T., Γκιόλμας, A., Στούμπα, Α., Χαλκίδης, Α., Κατσιαμπούρα, Γ., & Σκορδούλης Κ. (2023). Πυρανόμετρο κατασκευασμένο με τεχνικές Εκπαιδευτικής Ρομποτικής και η «διάχυσή» του σε κοινότητα χρηστών Φυσικού Προγραμματισμού. Στο Πρακτικά 4ου Συνεδρίου «Ηλεκτρονική μάθηση ανοικτοί πόροι (σσ. 112-113). Αθήνα: Μαράσλειος Ακαδημία.
Φεσάκης, Γ. (2019). Εισαγωγή στις εφαρμογές των ψηφιακών τεχνολογιών στην εκπαίδευση. Από τις τεχνολογίες πληροφορίας και Επικοινωνιών στην Ψηφιακή ικανότητα και την υπολογιστική σκέψη. Αθήνα: Gutenberg.