Πυρανόμετρο κατασκευασμένο με τεχνικές Εκπαιδευτικής Ρομποτικής και η «διάχυσή» του σε κοινότητα χρηστών φυσικού προγραμματισμού
Περίληψη
Το παρόν άρθρο αναφέρεται σε μία έρευνα για την χρήση του ανοιχτού, δωρεάν αποθετηρίου εκπαιδευτικών έργων Ρομποτικής, με τίτλο Arduino Project Hub. Δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 34 εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ειδικοτήτων Φυσικών Επιστημών. Το ψηφιακό αποθετήριο και οι λειτουργίες του αξιολογήθηκαν στο πλαίσιο έρευνας με βάση ανώνυμα ερωτηματολόγια σε ψηφιακή μορφή. Στο αποθετήριο κάθε χρήστης μπορεί με μία απλή δωρεάν εγγραφή, να καταθέσει ένα έργο προς αξιολόγηση. Μετά από την αξιολόγηση το έργο δημοσιεύεται στον παγκόσμιο ιστό. Στόχο του παρόντος άρθρου αποτελεί η ανάδειξη των θετικών και αρνητικών στοιχείων της πλατφόρμας, μέσα από την περίπτωση δημοσίευσης ενός πυρανομέτρου (όργανο για τη μέτρηση της ηλιακής ακτινοβολίας) με βάση το Arduino Uno και κάποια εξαρτήματα hardware. Στο πλαίσιο εξαγωγής συμπερασμάτων αναφέρθηκαν χαρακτηριστικά της πλατφόρμας και του project που αξιολογήθηκαν θετικά από την πλειοψηφία των συμμετεχόντων, όπως η ευχρηστία, αλλά και ο τρόπος παρουσίασης του έργου του πυρανομέτρου.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
Γκιόλμας Α., Παπαναγιώτου Ζ., Παπαναγιώτου Α.-Τ., Χαλκίδης Ά., Κατσιαμπούρα Γ., Σκορδούλης Κ., Μπόικος Η., & Ψωμά Β. (2023). Πυρανόμετρο κατασκευασμένο με τεχνικές Εκπαιδευτικής Ρομποτικής και η «διάχυσή» του σε κοινότητα χρηστών φυσικού προγραμματισμού. Θέματα Επιστημών και Τεχνολογίας στην Εκπαίδευση, 16(1-6), 111–121. https://doi.org/10.12681/thete.40007
- Ενότητα
- Articles