Εφαρμογές προσχολικής ηλικίας για συσκευές με οθόνες αφής


Στυλιανός Σκουρλής
Abstract

This project refers to preschool applications to touch screens. It is mainly based on the android operation system that has known special development during the last years because the cost of developing applications and buying devices supporting it remains in low levels. Due to the functionality and the immediacy of the operation system, applications which refer to preschool kids and make use of the touch screen specifications and more, were developed. The results of the research that took place in both specialized personnel and kids are presented, and the improvements made in the applications are analyzed. The specifications of any application designed to be used by kids and make use of touch screen qualities are mentioned

Article Details
  • Section
  • Εφαρμοσμένο μέρος (Practice)
Downloads
Download data is not yet available.
Author Biography
Στυλιανός Σκουρλής, Department of graphic design and visual communication
Director of Department of graphic design of publications of HOCRED
References
James Rogerson (August 13, 2012), Best phone screen: display tech explained, Retreived from http://www.techradar.com/news/phone-and-communications/mobile-phones/best-phone-screen-display-tech-explained-951855 [last accesed 12/3/2021]
Luke Wroblewski (April 20, 2010), Touch Gesture Reference Guide, retrieved from http://www.lukew.com/ff/entry.asp?1071 [last accesed 12/3/2021]
Ντολιοπούλου Έλση, “Σύγχρονες Τάσεις της Προσχολικής Αγωγής”, Εκδ. Τυπωθήτω, Αθήνα 1999.
Μαρία Καραβελάκη, Ειρήνη Κέφη, «Μαθαίνουμε ……. παίζοντας με Η/Υ: σχεδιαστικές αρχές και τρόποι αξιοποίησης εκπαιδευτικού λογισμικού στη βασική εκπαίδευση.», Δ.Α.
Μαρίνα Μπέση, «Αντιλήψεις νηπιαγωγών για την χρήση του Η /Υ ως εργαλείου ενίσχυσης της μάθησης στο νηπιαγωγείο», Φλώρινα 2012.
Μαρίνα Μπέση, «Αντιλήψεις νηπιαγωγών για την χρήση του Η /Υ ως εργαλείου ενίσχυσης της μάθησης στο νηπιαγωγείο», Φλώρινα 2012.
Μαρκουλάκη Μαρία, Πτυχιακή εργασία, «Ο υπολογιστής ως εργαλείο ενίσχυσης της μάθησης σε παιδιά προσχολικής ηλικίας.», Κρήτη 2011.
« ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ & ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ», Πάτρα 2003.
Κολέγιο «ΔΕΛΑΣΑΛ» , Νηπιαγωγείο «Le Petit La Salle» , ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ