«Μια σπάνια ευκαιρία στον χώρο της εκπαίδευσης»: Αξιοποιώντας τον κινηματογράφο και την κινηματογραφοθεραπεία στην τριτοβάθμια εκπαίδευση
Resumen
O κινηματογράφος και η κινηματογραφοθεραπεία μπορούν να ενισχύσουν σημαντικά τη μαθησιακή διαδικασία και να μεταμορφώσουν τα εκπαιδευτικά περιβάλλοντα σε χώρους που προάγουν την ενσυναίσθηση, τον αυτοαναστοχασμό, τη συμπόνια, τον αλτρουισμό και τον επαγγελματισμό. Η χρήση κινηματογραφικών ταινιών και της κινηματογραφοθεραπείας, ειδικότερα στο πλαίσιο μιας εκπαιδευτικής ομάδας εκπαιδευτικών, μπορεί να διευκολύνει, αλλά και να προωθήσει την αλλαγή και τον μετασχηματισμό τους σε επίπεδο νοητικό, συναισθηματικό και συμπεριφορικό, και, ταυτόχρονα, σε προσωπικό, επαγγελματικό και κοινωνικό. Οι ταινίες, επίσης, φαίνεται πως βοηθούν τους φοιτητές να κατανοήσουν ηθικά ζητήματα, να αναπτύξουν κριτική σκέψη, κοινωνικές δεξιότητες και να ενισχύσουν την ηθική σκέψη. Συγχρόνως, οι ταινίες μπορούν να είναι ευχάριστες, συναρπαστικές και ενδυναμωτικές. Μέσα από την παρακολούθηση ταινιών μπορούμε να βιώνουμε ευχαρίστηση, εστιασμένη προσοχή και συγκέντρωση, να εμπνεόμαστε, να ανακαλύπτουμε νέες γνώσεις για τον εαυτό μας, τους άλλους και την ανθρώπινη κατάσταση. Το παρόν άρθρο πραγματεύεται τη χρήση του κινηματογράφου και της κινηματογραφοθεραπείας στο πλαίσιο του μαθήματος «Η εκπαίδευση στον κινηματογράφο» του Παιδαγωγικού Τμήματος Προσχολικής Εκπαίδευσης (ΠΤΠΕ) του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.
Article Details
- Cómo citar
-
Ρούμπου Χ., & Μάγος Κ. (2025). «Μια σπάνια ευκαιρία στον χώρο της εκπαίδευσης»: Αξιοποιώντας τον κινηματογράφο και την κινηματογραφοθεραπεία στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Open Journal of Animation, Film and Interactive Media in Education and Culture [AFIMinEC], 6(1). https://doi.org/10.12681/afiinmec.41653
- Sección
- Articles
- Οι Συγγραφείς διατηρούν τα Πνευματικά Δικαιώματα και χορηγούν στο περιοδικό το δικαίωμα της πρώτης δημοσίευσης ενώ ταυτόχρονα τα πνευματικά δικαιώματα της εργασίας προστατεύονται σύμφωνα με την Creative Commons Attribution License που επιτρέπει σε τρίτους - αποδέκτες της άδειας να χρησιμοποιούν την εργασία όπως θέλουν με την προϋπόθεση της διατήρησης των διατυπώσεων που προβλέπονται στην άδεια σχετικά με την αναφορά στον αρχικό δημιουργό και την αρχική δημοσίευση σε αυτό το περιοδικό.
- Οι Συγγραφείς μπορούν να συνάπτουν ξεχωριστές, και πρόσθετες συμβάσεις και συμφωνίες για την μη αποκλειστική διανομή της εργασίας όπως δημοσιεύτηκε στο περιοδικό αυτό (π.χ. κατάθεση σε ένα ακαδημαϊκό καταθετήριο ή δημοσίευση σε ένα βιβλίο), με την προϋπόθεση της αναγνώρισης και την αναφοράς της πρώτης δημοσίευσης σε αυτό το περιοδικό.