Οκτώβριος 1944: Η εξέγερση στο Άουσβιτς – Φεβρουάριος 2021: Η διαμεσολαβούμενη χορογραφία στη Νέα Σμύρνη


Ειρήνη Αρναούτη
https://orcid.org/0000-0002-0799-4250
Abstract

Κατά το σχολικό έτος 2020-2021, υλοποιήθηκε στο Πρότυπο ΓΕ.Λ. Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης η δράση που αναλύεται σε αυτό το άρθρο. Συμμετείχαν τέσσερις μαθητές και μαθήτριες και επιβλέπουσα ήταν η καθηγήτρια Αγγλικών του σχολείου, η οποία έχει εξειδίκευση στη μιντιακή αγωγή. Η δράση δημιουργίας ενός ψηφιακού βίντεο διαμεσολαβούμενης χορογραφίας πάνω στο θέμα του Ολοκαυτώματος και των Ελλήνων Εβραίων υλοποιήθηκε με αφορμή τον διαγωνισμό του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και του Εβραϊκού Μουσείου Ελλάδος για το σχολικό έτος 2020-2021. Η μαθητική ομάδα εργάστηκε συνεργατικά, καθοδηγούμενη από την καθηγήτριά της, με σκοπό τη μελέτη της εξέγερσης των sonderkommando του Άουσβιτς, τη δόμηση της αφήγησής της και έπειτα τη δημιουργία ενός καλλιτεχνικού εξάλεπτου βίντεο πάνω σε αυτό το θέμα. Η συγκεκριμένη δράση αποτελεί επίσης πρόταση για την υλοποίηση παρόμοιων δράσεων οπτικοακουστικού γραμματισμού στα σχολεία και τις δομές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Article Details
  • Sezione
  • Εφαρμοσμένο μέρος (Practice)
Downloads
I dati di download non sono ancora disponibili.
Biografia autore
Ειρήνη Αρναούτη, Πρότυπο ΓΕ.Λ. Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης
Καθηγήτρια Αγγλικών, Διδάκτωρ Μιντιακής Αγωγής
Riferimenti bibliografici
Banaji, S., Burn, A. & Buckingham, D. (2010). The rhetorics of creativity: a literature review. (2nd ed.). Newcastle upon Tyne: Creativity, Culture and Education.
Buckingham, D. (2003). Media Education: Literacy, Learning and Contemporary Culture. Cambridge: Polity Press.
Burn, A. (2013). The kineikonic mode: Towards a multimodal approach to moving image media. National Centre for Research Methods, 3(13).
Burn, A. & Durran, J. (2007). Media Literacy in Schools: Practice, Production and Progression. London: Paul Chapman Publishing.
Burn, A. & Parker, D. (2003). Analysing Media Texts. London, New York: Continuum.
Council of Europe - Language Policy Programme. (2020). Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment: Companion Volume. Strasbourg: Council of Europe.
Dendrinos, B. (2006). Mediation in Communication, Language Teaching and Testing. Journal of Applied Linguistics, 22, 9-35.
Goodman, S. (2003). Teaching Youth Media: A Critical Guide to Literacy, Video Production, and Social Change. New York: Teachers College Press.
Jenkins, H., Clinton, K., Purushotma, R., Robison, A. J. & Weigel, M. (2010). Confronting the Challenges of Participatory Culture: Media Education for the 21st Century. Chicago: The MacArthur Foundation.
Kukulska-Hulme, A. (2013). Mobile-Assisted Language Learning. In C. A. Chapelle (Εd.), The Encyclopedia of Applied Linguistics. Oxford: Blackwell Publishing Ltd.
Vygotsky, L. S. ([1962] 2012). Thought and Language. In A. Kozulin (Ed.) (Revised and Expanded ed.). Cambridge MA: MIT Press.
Βαϊνά, Μ. (1997). Θεωρητικό Πλαίσιο Διδακτικής της Τοπικής Ιστορίας για τον Εικοστό Πρώτο Αιώνα. Αθήνα: Gutenberg.
Βλαχοπάνος, Δ. Χ. (2017). Ισαάκ Μιζάν: Αριθμός Βραχίονα 182641. Αθήνα: Εκδόσεις apiroshora.
Θώδης, Γ. & Αρναούτη, Ε. (2021). Μνημοσύνη: Ένα μαθητικό ντοκιμαντέρ για την τοπική προφορική ιστορία. Open Journal of Animation, Film and Interactive Media in Education and Culture [AFIMinEC], 2(1).
Σολομών, Ε. (2015). "Από την πλευρά των επιζώντων". Μουσεία Ολοκαυτώματος και προφορική ιστορία. Στις Ε. Νάκου και Α. Γκάζη (Επιμ.), Η Προφορική Ιστορία στα Μουσεία και στην Εκπαίδευση (σελ. 131-154). Αθήνα: Νήσος.
ΥΠΑΙΘ. 2020. 7ος Μαθητικός Διαγωνισμός Δημιουργίας Ταινίας Μικρού Μήκους (βίντεο) με θέμα «Το Ολοκαύτωμα και οι Έλληνες Εβραίοι» - σχολικό έτος 2020-2021. Αθήνα.
Puoi leggere altri articoli dello stesso autore/i