Οι Φωνολογικές και Αρθρωτικές Διαταραχές ως προγνωστικός παράγοντας στις Δυσκολίες Γραφής κι Ανάγνωσης


Δημοσιευμένα: Φεβ 22, 2023
Λέξεις-κλειδιά:
Αρθρωτικές διαταραχές δυσκολίες γραφής και ανάγνωσης Λογοθεραπεία
Παναγιώτα Βασιλοπούλου – Μούντανου
Περίληψη

Το άρθρο εστιάζει στις φωνολογικές και αρθρωτικές
διαταραχές ως προγνωστικός παράγοντας στις δυσκολίες γραφής κι
ανάγνωσης.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Άρθρα
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Βασιλοπούλου Π., Πίιττα Ε. (2016). Οι Φωνολογικές και Αρθρωτικές Διαταραχές ως
προβλεπτικός παράγοντας στην επίδοση της Ορθογραφημένης γραφής και Ανάγνωσης στην πρώτη
σχολική ηλικία. «Μια συγχρονική μελέτη στην Ελληνική γλώσσα». Τμήμα Παιδαγωγικών
Σπουδών, Πανεπιστήμιο Λευκωσίας.
Πόρποδας, Κ. (2002). Η Ανάγνωση. Αθήνα. Εκδόσεις: Ελληνικά Γράμματα
Bird J., Bishop D.V.M., Freeman N.H. (1995). Phonological awareness and literacy
development in children with expressive phonological impairments. Journal of Speech and
Hearing Research, 38(2): 446–462.
Bernthal, E. J., Bankson, W. N., Flipsen Jr. P. (2018). Επιμέλεια Ελληνικής
Έκδοσης Παπαθανασίου, Η. Φωνολογικές και Αρθρωτικές Διαταραχές σε παιδιά. Αθήνα:
Κωνσταντάρας.
Bishop, D. V., Adams, C. A. (1990). A prospective study of the relationship
between specific language impairment, phonological disorders and reading retardation.
Journal of Child Psychology and Psychiatry, 31, 1027–1050.
Catts HW. (1993). The relationship between speech-language impairments and
reading disabilities. Language, Speech, and Hearing Services in Schools, 40,
–183.
Coltheart, M., Masterson, J., Byng, S., Prior, M., & Riddoch, J. (1983).
Surface dyslexia. The Quarterly Journal of Experimental Psychology A: Human Experimental
Psychology, 35(3-A), 469–495.
Gail Gillon, (2000). The Efficacy of Phonological Awareness Intervention for
Children With Spoken Language Impairment. Language Speech and Hearing Services in
Schools 31(2):126
Glover A., McCormack J., Smith-Tamaray M. (2015). Collaboration between teachers
and speech and language therapists: Services for primary school children with speech,
language and communication needs. Child Language Teaching & Therapy, 31,
–382.
Larrive, S. L. & Catts, W., H. (1999). Early Reading Achievement in
ChildrenWith Expressive Phonological Disorders. American Journal of Speech-Language
Pathology, 8, 118–128.
Nikolopoulos, D., Goulandris, N., Hulme, C., Snowling, J. M. (2006). The
cognitive bases of learning to read and spell in Greek: Evidence from a longitudinal
study. Journal of Experimental Child Psychology, 94, 1–17.
Stackhouse, J., Wells, B. (1997). Children's speech and literacy difficulties.
London: Whurr.