100 + 1 λόγοι να αγαπήσουμε τα βιβλία


Δημοσιευμένα: Ιουλ 15, 2024
Λέξεις-κλειδιά:
φιλαναγνωσία γλώσσα νέα προγράμματα σπουδών εργαστήρια δεξιοτήτων Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση λέσχη ανάγνωσης
Κατερίνα Βίγκου
Περίληψη

Το άρθρο περιγράφει την εξέλιξη ενός προγράμματος φιλαναγνωσίας στο δημοτικό σχολείο. Η δράση ξεκίνησε ως ένα πρόγραμμα σχολικών δραστηριοτήτων σε συνδυασμό με ένα κύκλο των εργαστηρίων δεξιοτήτων της τρίτης δημοτικού. Ωστόσο, τα γεγονότα μας οδήγησαν να αναπτύξουμε και να πραγματοποιήσουμε δράσεις φιλαναγνωσίας σε πολλές στιγμές της σχολικής χρονιάς, σε διάφορα μαθήματα, και κυρίως στο μάθημα της γλώσσας. Η φιλαναγνωσία έγινε κομμάτι της σχολικής μας καθημερινότητας και κουλτούρας. Οι συνθήκες που δημιουργήθηκαν κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους, κατέστησαν το κλείσιμο της σχολικής χρονιάς και τη δημιουργία της λέσχης ανάγνωσης της τάξης μας μία φυσική εξέλιξη της πορείας μας προς την ανακάλυψη 100 + 1 λόγων για να αγαπήσουμε τα βιβλία.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Βιβλιοκριτικές-Βιβλιοπαρουσιάσεις
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Αποστολίδου, Β. (2004). Η λογοτεχνία στο Δημοτικό Σχολείο: θεμελίωση της σχέσης του παιδιού με την ανάγνωση και το βιβλίο. Στο Β. Αποστολίδου, Β. Καπλάνη, & Ε. Χοντολίδου (Επιμ.), Διαβάζοντας λογοτεχνία στο σχολείο-μια νέα πρόταση διδασκαλίας (σσ. 277-283). Αθήνα: Τυπωθήτω-Δαρδανός.
Καρακίτσιος, Α. (2011). Φιλαναγνωσία... Φανατική Συνήθεια. Στο Ε. Αρτζανίδου, Δ. Γούλης, & Α. Καρακίτσιος (Επιμ.), Παιχνίδια Φιλαναγνωσίας και Αναγνωστικές Εμψυχώσεις. Αθήνα: Gutenberg.
Κατσίκη-Γκίβαλου, Α. (2007). Φιλολογικές Διαδρομές Γ'. Δημιουργοί και αναγνώσεις. Αθήνα: Πατάκη.
Ντελόπουλος, Κ. (2006). Η λογοτεχνία στο σχολείο και η σχολική βιβλιοθήκη: η βιβλιοθηκονομική άποψη. Στο Β. Αποστολίδου & Ε. Χοντολίδου (Επιμ.), Λογοτεχνία και Εκπαίδευση (σσ. 277-283). Αθήνα: Τυπωθήτω-Δαρδανός.
Νικολάου, Γ.Μ. (1985). Το εξωσχολικό βιβλίο και η αξιοποίηση του στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Εκπαιδευτικά, 1.
Νorton, D. (2007). Μέσα από τα μάτια ενός παιδιού. Εισαγωγή στην Παιδική Λογοτεχνία (Μ. Σουλιώτης, Επιμ., Φ. Καπτσίκη & Κ. Σεβαστή, Μεταφρ.). Θεσσαλονίκη: Επίκεντρο.
Ποσλάνιεκ, Κ. (1990). Να δώσουμε στα παιδιά την όρεξη για διάβασμα. Αθήνα: Καστανιώτης.
Τσιρώνη, Π. (2014). Η καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση: αξιολόγηση και συγκριτική μελέτη του Αναλυτικού Προγράμματος και των Καινοτόμων Δράσεων Ενίσχυσης της Φιλαναγνωσίας των μαθητών (Μεταπτυχιακή Εργασία). Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Θεσσαλονίκη.
Iνστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής. (2022). Πρόγραμμα σπουδών Νεοελληνικής Γλώσσας στο Δημοτικό, 2η έκδοση. Ανακτήθηκε στις 29/5/2024 από https://iep.edu.gr/el/nea-ps-provoli