Τα ψάρια φωνάζουν: «Επιτέλους ΣΤΟΠ! Τα σκουπίδια σας και μπρος!»


Δημοσιευμένα: Ιουλ 15, 2024
Λέξεις-κλειδιά:
Διδακτικό Σενάριο Πλαστική θαλάσσια ρύπανση πρωτοβάθμια εκπαίδευση νηπιαγωγείο
Γεωργία Γεωργάκη
Περίληψη

Το συγκεκριμένο σενάριο αποτελεί διδακτική πρόταση με τη μορφή Ατομικού Διδακτικού Σεναρίου σύμφωνα με το Νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών για το Νηπιαγωγείο του 2021. Στηρίζεται στο Θεματικό Πεδίο «Παιδί, Σώμα, Δημιουργία και Έκφραση» με έμφαση στη θεματική ενότητα «Τέχνες». Η μεθοδολογική προσέγγιση, οι στρατηγικές και τα εργαλεία που χρησιμοποιούνται βασίζονται σε σύγχρονες θεωρίες μάθησης και διαμορφώνουν ένα περιβάλλον που υποστηρίζει την ολιστική ανάπτυξη των παιδιών, ενισχύει την κριτική σκέψη και τη δημιουργικότητα τους και ενθαρρύνει την ανάπτυξη δεξιοτήτων που είναι απαραίτητες για την επιτυχή προσαρμογή σε έναν συνεχώς μεταβαλλόμενο κόσμο. Τα παιδιά έχουν τη δυνατότητα να εκφράσουν δημιουργικά τις ιδέες και τα συναισθήματά τους, να ενισχύσουν τη φαντασία και την αναλυτική τους σκέψη, να μετουσιώσουν το προσωπικό τους βίωμα σε καλλιτεχνική έκφραση και δημιουργία. Στόχος του σεναρίου είναι να τα ευαισθητοποιήσει ως προς τις επιπτώσεις της θαλάσσιας πλαστικής ρύπανσης και να τα ενθαρρύνει να προτείνουν υπεύθυνες δράσεις δομώντας την ταυτότητά τους ως παγκόσμιοι ενεργοί πολίτες.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Εκπαιδευτικά Προγράμματα
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Ηλιοπούλου, Ιφ. (2011). Αντιλήψεις παιδιών Νηπιαγωγείου και Γ’ Τάξης Δημοτικού για διάφορες
διαστάσεις περιβαλλοντικών θεμάτων όπως: Το Δάσος, Τα Απορρίμματα, Η Ρύπανση Αέρα και Θάλασσας Και η
Κατανάλωση Νερού και Ηλεκτρικής Ενέργειας. Ανάκληση από https://core.ac.uk/download/pdf/132820802.pdf
Μιχαηλίδου Α. και Αγγελίδης Π. (2012). Η σιωπή που ξεκουφαίνει: Η συνομιλία γύρω από το σχέδιο ως μια
αποτελεσματική τεχνική για τον εντοπισμό περιθωριοποιημένων παιδιών. Στο Συλλογικό & Π. Αγγελίδης (Επιμ.),
Συμπεριληπτική εκπαίδευση και βελτίωση σχολείων: Σχέση αμφίδρομη, Ζεφύρι: Διάδραση
Πεντέρη, Ε., Χλαπάνα, Ε., Μέλλιου, Κ., Φιλιππίδη, Α., & Μαρινάτου, Θ. (2021). Πρόγραμμα Σπουδών
Προσχολικής ΕκπαίδευσηςΝηπιαγωγείου. Στο πλαίσιο της Πράξης «Αναβάθμιση των Προγραμμάτων Σπουδών
και Δημιουργία Εκπαιδευτικού Υλικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης» " του ΙΕΠ με MIS
Πεντέρη, Ε., Χλαπάνα, Ε., Μέλλιου, Κ., Φιλιππίδη, Α., & Μαρινάτου, Θ. (2022). Πρόγραμμα Σπουδών Για
την Προσχολική Εκπαίδευση – Διευρυμένη Εκδοχή (2η Έκδοση, 2022 ΙΕΠ). Στο πλαίσιο της Πράξης «Αναβάθμιση
των Προγραμμάτων Σπουδών και Δημιουργία Εκπαιδευτικού Υλικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας
Εκπαίδευσης» του ΙΕΠ με MIS 5035542.