Η Διοίκηση των Σχολικών Μονάδων και η Συμπερίληψη Μαθητών με Αναπηρίες: Προκλήσεις και Στρατηγικές Εφαρμογής


Δημοσιευμένα: Ιουλ 26, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
Ειδική αγωγή Kινητικά προβλήματα Συμπερίληψη
Σταυρούλα Σπηλιοπούλου
Περίληψη

Η εργασία επικεντρώνεται στο ρόλο του διευθυντή σχολικής μονάδας για την εγγραφή μαθητών με κινητικά προβλήματα, ειδικά όταν δεν ανήκουν στη σχολική περιφέρεια του σχολείου. Ο στόχος της έρευνας ήταν να καταγράψει τις ενέργειες που απαιτούνται, λαμβάνοντας υπόψη το θεσμικό πλαίσιο. Η νομοθεσία ορίζει με ακρίβεια τις διαδικασίες, ενώ οι διευθυντές καλούνται να ισορροπήσουν μεταξύ τήρησης των κανονισμών και ευαισθησίας. Η μεθοδολογία περιλάμβανε ποιοτική έρευνα με ημιδομημένες συνεντεύξεις από πέντε διευθυντές στη Μεσσηνία. Οι συμμετέχοντες παρουσίασαν διαφορετικές προσεγγίσεις. Οι περισσότεροι τόνισαν την ανάγκη εγγραφής, ακόμη και με προσαρμογές για τη νομιμότητα της διαδικασίας, ενώ ένας εκ των πέντε ήταν αρνητικός, υποστηρίζοντας ότι η προσβασιμότητα αποτελεί ευθύνη του σχολείου της περιφέρειας του μαθητή.
Οι απαντήσεις επικεντρώθηκαν σε τέσσερις βασικές ενέργειες: (1) Αίτηση διάγνωσης από το ΚΕΣΥ και έγκριση από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, (2) Πρόσληψη ειδικού βοηθητικού προσωπικού, (3) Αναζήτηση λύσεων πρόσβασης στο σχολείο της περιφέρειας του μαθητή, και (4) Αντιμετώπιση θέματος υπέρβασης του αριθμού μαθητών ανά τμήμα μέσω αιτήματος για δημιουργία δεύτερου τμήματος ή μετακίνηση μαθητών σε όμορο σχολείο. Η έρευνα αναδεικνύει την ανάγκη ευαισθησίας και ευελιξίας των διευθυντών για την προώθηση της ισότητας και της συμπερίληψης, παρά τα εμπόδια που θέτει η νομοθεσία. Ωστόσο, παρατηρείται και η ύπαρξη διεκπεραιωτικής νοοτροπίας που δυσχεραίνει την εξυπηρέτηση των μαθητών. Οι προτάσεις περιλαμβάνουν την ενίσχυση της λογοδοσίας και την έκδοση κατευθυντήριων γραμμών για ειδικές περιπτώσεις.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Άρθρα
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.