The debate over Cretan icons in twentieth-century Greek historiography and their incorporation into the national narrative
Περίληψη
No abstract available
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
Mourelatos, D. (2008). The debate over Cretan icons in twentieth-century Greek historiography and their incorporation into the national narrative. Μουσείο Μπενάκη, 197–207. https://doi.org/10.12681/benaki.18007
- Ενότητα
- Greek Archaeology: Paradigms and ideologies
Αυτή η εργασία είναι αδειοδοτημένη υπό το CC Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Παρόμοια Διανομή 4.0.
Οι συγγραφείς των άρθρων που δημοσιεύονται στο Μουσείο Μπενάκη διατηρούν τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας επί των άρθρων τους, δίνοντας στο περιοδικό το δικαίωμα της πρώτης δημοσίευσης. Άρθρα που δημοσιεύονται στα Μουσείο Μπενάκη μπορούν να χρησιμοποιούνται ελεύθερα, χωρίς δικαίωμα τροποποίησης (δημιουργία παράγωγου έργου) με αναφορά στον/στη συγγραφέα και στην πρώτη δημοσίευση για μη κερδοσκοπικούς σκοπούς. Το Μουσείο Μπενάκη διατηρεί το δικαίωμα να δημοσιεύει, να αναπαραγάγει, να παρουσιάζει στο κοινό, να διανέμει και χρησιμοποιεί άρθρα που δημοσιεύονται στο περιοδικό Μουσείο Μπενάκη σε οποιοδήποτε μέσο και μορφή είτε μεμονωμένα είτε ως μέρη συλλογικών έργων, για όλο τον χρόνο διάρκειας προστασίας της πνευματικής ιδιοκτησίας και για όλες τις χώρες του κόσμου. Αυτό περιλαμβάνει ενδεικτικά και όχι αποκλειστικά το δικαίωμα δημοσίευσης των άρθρων σε τεύχη του περιοδικού Μουσείο Μπενάκη, αναπαραγωγής και διανομής μεμονωμένων αντιγράφων των άρθρων, αναπαραγωγής ολόκληρων των άρθρων σε άλλη έκδοση του Μουσείου Μπενάκη, καθώς και αναπαραγωγής και διανομής των άρθρων ή περίληψης αυτών με χρήση πληροφορικού συστήματος αποθετηρίου.Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Àlvarez-Lopera J. 1999: Η κατασκευή ενός ζωγράφου. Ένας αιώνας ερευνητικής και ερμηνευτικής εργασίας για τον Δομίνικο Θεοτοκόπουλο, in: Àlvarez-Lopera J. (ed.), ElGreco. Ταυτότητα και Μεταμόρφωση (Milan) 27-59.
Apostolidou V. 2003: Λογοτεχνία και ιστορία στη μεταπολεμική Αριστερά. Η παρέμβαση του Δημήτρη Χατζή 1947-1981 (Athens).
Beck G.H. et al. (eds), Venezia, centro di mediazione tra oriente e occidente (secoliXV-XVI). Aspetti e problemi (Florence).
Bettini S. 1933: La pittura di icone cretese veneziana e i madonneri (Padua).
Bettini S. 1977: Ascedenze e signifato della pittura Veneto-cretese, in: Beck G.H. et al. (eds), Venezia, centro di mediazione tra oriente e occidente (secoliXV-XVI). Aspetti e problemi (Florence) 691-703.
Cattapan M. 1968: Nuovi documenti riguardanti pittori cretesi dal 1300 al 1500, in: Πεπραγμένα του Βʹ Διεθνούς Κρητολογικού Συνεδρίου 3, Χανιά 1966 (Chania) 29-46.
Cattapan M. 1972: Nuovi elenchi e documenti dei pittori in Creta dal 1300 al 1500, Θησαυρίσματα 9, 202-35.
Cattapan M. 1973: I pittori Andrea e Nicola Rizo da Candia, Θησαυρίσματα 10, 238-82.
Cattapan M. 1977: I pittori Pavia, Rizo, Zafuri da Candia e Papadopoulo dalla Canea, Θησαυρίσματα 14, 199-238.
Chatzidakis M. 1947: Η κρητική ζωγραφική και η ιταλική χαλκογραφία, Κρητικά Χρονικά 1, 27-46.
Chatzidakis M. 1950: Ο Θεοτοκόπουλος και η κρητική ζωγραφική, ΚρητικάΧρονικά 4, 371-440.
Chatzidakis M. 1953: Contribution à l’étude de la peinture post-byzantine, in: 1453-1953: Le cinq centieme anniversaire de la prise de Constantinople. L’Hellenisme Contemporain (Athens) 193-216.
Chatzidakis M. 1966-69: Η ζωγραφική στην Πόλη μετά την Άλωση, Δελτίον της Χριστιανικής Αρχαιολογικής Εταιρείας (Fourth Period) 5, 186.
Chatzidakis M. 1972: Περί Σχολής Κωνσταντινουπόλεως ολίγα, Αρχαιολογικόν Δελτίον 27, 121-37.
Chatzidakis M. 1974a: Η μεταβυζαντιν τέχνη (1453- 1669) και η ακτινοβολία της, Ιστορία του Ελληνικού Έθνους X (Athens) 410-37.
Chatzidakis M. 1974b: Essai sur l’école dite ‘italogrecque’, précédé d’une note sur les rapports de l’art vénitien avec
l’art crétois jusqu’à 1500, in: Pertusi A. (ed.), Venezia e il Levante fino al secolo XV, II (Florence) 169-211.
Chatzidakis M. 1977: La peinture des ‘madonneri’ ou ‘vénéto-crétoise’ et sa destination, in: Beck et al. (eds), Venezia, centro di mediazione tra oriente e occidente (secoli XV-XVI). Aspetti e problemi (Florence) 673-90.
Chatzidakis N. 1997: Εικόνες της συλλογής Βελιμέζη. Επιστημονικός κατάλογος (Athens).
Chatzeioseph Ch. 1989: Το έργο του Νίκου Σβορώνου και η ελληνική ιστοριογραφία. Πεντα χρόνια αποκλίσεων και συγκλίσεων, Σύγχρονα Θέματα 38, 24-33.
Chrysos E. 1996: Novus incipit orbis. Εισαγωγή στη θεματική του συνεδρίου, in: Chrysos E. (ed.), Ένας νέος κόσμος γεννιέται. Η εικόνα του Ελληνικού πολιτισμού στη γερμανική επιστήμη κατά το 19ο αι. (Athens) 13-24.
Constantoudaki M. 1975a: Μαρτυρίες ζωγραφικών έργων στον Χάνδακα σε έγγραφα του 16ου και 17ου αιώνα, Θησαυρίσματα 12, 35-136.
Constantoudaki M. 1975b: Dominicos Thèotokopoulos (El Greco) de Candie à Venice. Documents inèdits (1566-1568), Θησαυρίσματα 12, 292-308.
Constantoudaki Μ. 1976: Ανέκδοτα έγγραφα για τον ζωγράφο του 16ου αιώνα Ιωάννη Γριπιώτη, Θησαυρίσματα 13, 284-96.
Constantoudaki M. 1977: Νέα έγγραφα για ζωγράφους του Χάνδακα (ΙΣΤ´ αι.) από τα αρχεία του Δούκα και των νοταράων της Κρήτης, Θησαυρίσματα 14, 158-98.
Constantoudaki M. 1981: Ειδήσεις για τη συντεχνία των ζωγράφων του Χάνδακα τον 16ο αιώνα, Πεπραγμένα του Δʹ Διεθνούς Κρητολογικού Συνεδρίου, Ηράκλειον 1976, 2 (Herakleion) 123-45.
Constantoudaki-Kitromilides M. 1999: Η ζωγραφική στην Κρτη τον 15ο-16ο αιώνα: ο μακρύς δρόμος προς το Δομνικο Θεοτοκόπουλο και η πρώιμη παραγωγή του, in: Àlvarez-Lopera J. (ed.), El Greco. Ταυτότητα και Μεταμόρφωση (Milan) 89-99.
Fledelius K. 1996: Byzantium and the West 1204-1996: a European Perspective, in: Fledelius K. (ed.), XIX International Congress of Byzantine Studies. Major Papers: Byzantine Identity, Image, Influence (Copenhagen) 373-89.
Gratziou O. 1987: Από την ιστορία του Βυζαντινού Μουσείου. Τα πρώτα χρόνια, Μνήμων 11, 54-73.
Gratziou O. 1996: Δημτριος Ι. Πάλλας, Δελτίον της Χριστιανικής Αρχαιολογικής Εταιρείας 21, 11-15.
Gratziou O. 2005: Μεταβυζαντινή τέχνη: χρονολογικός προσδιορισμός εννοιολογική κατηγορία, in: Kiousopoulou T. (ed.), 1453. Η άλωση της Κωνσταντινούπολης και η μετάβαση από τους μεσαιωνικούς στους νεώτερους χρόνους (Herakleion) 183-96.
Gratziou O. 2006: “...προς δόξαν της τε εκκλησίας και της πατρίδος”. Το Χριστιανικόν Αρχαιολογικόν Μουσείον και ο Γεώργιος Λαμπάκης, in: Gratziou O. & Lazaridou A. (eds), Από τη Χριστιανική Συλλογή στο Βυζαντινό Μουσείο (1884-1930) (Athens) 37-52.
Hadjinicolaou N. 1999: Εθνικιστικές διεκδικήσεις του Δομίνικου Θεοτοκόπουλου, in: Àlvarez-Lopera J. (ed.), El Greco. Ταυτότητα και Μεταμόρφωση (Milan) 61-87.
Hadjinicolaou N. 2000: Σκέψεις για την “Κρητική Αναγέννηση”, in: Kaklamanis N. et al. (eds), Ενθύμισις Νικολάου Μ. Παναγιωτάκη (Herakleion) 777-812.
Ηalkia E. 2006: Βυζαντινόν Μουσείον: ναός της τέχνης και της ιστορίας της Μεσαιωνικής Ελλάδος, in: Gratziou O. & Lazaridou A. (eds), Από τη Χριστιανική συλλογή στο Βυζαντινό Μουσείο (1884-1930) (Athens) 53-63.
Ηasiotis I. 1974: Ο ελληνισμός κατά τους δύο πρώτους αιώνες μετά την Άλωση, Ιστορία του Ελληνικού Έθνους X (Athens) 10-21.
Huxley G. 1998: Aspects of modern Greek historiography of Byzantium, in: Ricks D. & Magdalino P. (eds), Byzantium and the Modern Greek Identity (London) 15-23.
Ivanov S. 2003: Byzance rouge: la byzantinologie et les communists (1928-1948), in: Auzèpy M.-F. (ed.), Byzance en Europe (Paris) 55-60.
Karamanolakis V. & Stathis P. 2000: Ιστορίες για την Άλωση στον πρώτο αιώνα του ελληνικού βασιλείου,in: Kiousopoulou T. (ed.), 1453. Η άλωση της Κωνσταντινούπολης και η μετάβαση από τους μεσαιωνικούς στους νεώτερους χρόνους (Herakleion) 227-57.
Karapidakis 2001: Narrazione e concetti della storiografia greca sul period del dominio veneziano, in: Maltezou C. & Ortalli G. (eds), Italia Grecia: temi e storiografie a confronto (Venice) 113-26.
Karpozilos A. 1996: Ο Κάρολος Κρουμπάχερ και ο Ελληνικός πολιτισμός, in Chrysos E. (ed.), Ένας νέος κόσμος γεννιέται. Η εικόνα του Ελληνικού πολιτισμού στη γερμανική επιστήμη κατά το 19ο αι. (Athens) 129-42.
Kazanaki M. 1981: Οι ζωγράφοι του Χάνδακα κατά τον 17ο αιώνα. Ειδήσεις από νοταριακά έγγραφα, Θησαυρίσματα 18, 177-267.
Kiousopoulou T. 1993: Η πρώτη έδρα Βυζαντινής Ιστορίας στο Πανεπιστμιο Αθηνών, Μνήμων 15, 257-76.
Kiousopoulou T. 2001: Βυζαντινή Ιστορία, Σύγχρονα Θέματα 76-77, 92-94.
Kiousopoulou T. 2006: Οι Βυζαντινές Σπουδές στην Ελλάδα (1850-1940), in: Gratziou O. & Lazaridou A. (eds), Από τη Χριστιανική συλλογή στο Βυζαντινό Μουσείο(1884-1930) (Athens) 25-36.
Kitromilides P. 1996: Byzance après Byzance revisited, in: Fledelius K. (ed.), XIX International Congress of Byzantine Studies. Major Papers: Byzantine Ιdentity, Image, Influence (Copenhagen) 220-22.
Kitromilides P. 1998: On the intellectual content of Greek nationalism: Paparrigopoulos, Byzantium and the Great Idea, in: Ricks D. & Magdalino P. (eds), Byzantium and the Modern Greek identity (London) 25-33.
Konstantios D. 2006: Γεώργιος Σωτηρίου: υπέρ έθνους, θρησκείας και επιστήμης, in: Gratziou O. & Lazaridou A. (eds), Από τη Χριστιανική συλλογή στο Βυζαντινό Μουσείο (1884-1930) (Athens) 64-76.
Liakos A. 1994: Προς επισκευήν ολομελείας και ενότητος: η δόμηση του εθνικού χρόνου, in: Επιστημονική συνάντηση στη μνήμη του Κ.Θ. Δημαρά (Athens) 171- 99.
Liakos A. 2001: Η νεοελληνική ιστοριογραφία το τελευταίο τέταρτο του εικοστού αιώνα, Σύγχρονα Θέματα 76-77, 72-91.
Liakos A. 2004: Τ’αγάλματα δεν είναι πια συντρίμμια. Τ’αγάλματα είναι στο μουσείο, Τετράδια Μουσειολογίας 1, 14-18.
Liakos A. 2007: Πώςτοπαρελθόνγίνεταιιστορία; (Athens).
Maguire H. 1992: Byzantine art history in the second half of the twentieth century, in: Laiou A. & Maguire H. (eds), Byzantium: a World Civilization (Washington) 119-56.
Makrides V. 1998: Byzantium in contemporary Greece: the Neo-Orthodox current of ideas, in: Ricks D. & Magdalino P. (eds), Byzantium and the Modern Greek Identity (London) 140-53.
Maksimović L. 2003: The Byzantine ‘commonwealth’: an early attempt at European integration?, in: Chrysos E. et al. (eds), The Idea of European Community in History 1 (Athens) 99-109.
Matthiopoulos E. 2003: Η ιστορία της τέχνης στα όρια του έθνους, in: Matthiopoulos E. & Hadjinicolaou N. (eds), Η ιστορία της τέχνης στην Ελλάδα (Herakleion) 419-75.
Mertzios K. 1961-62: Σταχυολογήματα από τα κατάστιχα του νοταρίου Κρήτης Μιχαήλ Μαρά (1528 1579),Κρητικά Χρονικά 15-16, 256-308.
Noutsos P. 1994: Η σοσιαλιστική σκέψη στην Ελλάδα από το 1875 ως το 1974 (Athens).
Obolensky D. 1966: Modern Russian attitudes to Byzantium, Jahrbuch der Österreichischen Byzantinistik 15, 61-72.
Paliouras A. 1973: Η ζωγραφική εις τον Χάνδακα από 1550-1600, Θησαυρίσματα 10, 101-23.
Pallas D. 1966: Εικόνα του Αγ. Ευσταθου στη Σαλαμίνα, Χαριστήριον εις Αναστάσιον Κ. Ορλάνδον (Athens) 330-69.
Pallas D. 1971a: Η Θεοτόκος Ζωοδόχος Πηγή, Αρχαιολογικόν Δελτίον 26, Μελέται, 201-24.
Pallas D. 1971b: Η Θεοτόκος Ρόδον το Αμάραντον, Αρχαιολογικόν Δελτίον 26, Μελέται, 225-38.
Pallas D. 1971c: Η ζωγραφική στην Κωνσταντινούπολη μετά την Άλωση, Αρχαιολογικόν Δελτίον 26, Μελέται, 239-63.
Pallas D. 1975-1976: Περί της ζωγραφικής εις την Κωνσταντινούπολιν και την Θεσσαλονίκην μετά την Άλωσιν, Επιστημονική Επετηρίς Βυζαντινών Σπουδών 32, 101-211.
Pallas D. 2007: Αποφόρητα (Athens).
Papadia-Lala A. 2001: La ‘venetocrazia’ nel pensiero Greco. Storicità, realtà, prospettive, in: Maltezou C. & Ortalli G. (eds), Italia Grecia: temi e storiografie a confronto (Venice) 61-70.
Santoro R. 1996: I restauri degli edifice medievali di Rodi, in: M. Livadioti & G. Rocco, La presenza italiana nel Dodecaneso tra il 1912 e il 1948 (Catania) 211-17.
Travlos I. 1960: Πολεοδομική εξέλιξις των Αθηνών. Από των προϊστορικών χρόνων μέχρι των αρχών του 19ου αιώνα (Athens).
Vassilaki-Mavrakaki M. 1981: Ο ζωγράφος Άγγελος Ακοτάντος. Το έργο και η διαθήκη του (1436), Θησαυρίσματα 18, 290-98.
Vassilaki M. & Cormack R. 2005: Το νέο απόκτημα του Δήμου Ηρακλείου: Δομνικου Θεοτοκόπουλου, Η Βάπτιση του Χριστού, Μουσείο Μπενάκη 5, 55-70.
Veremis Th. 1997a: Εισαγωγή, in: Veremis Th. (ed.), Εθνική ταυτότητα και εθνικισμός στη Νεότερη Ελλάδα (Athens) 11-26.
Veremis Th. 1997b: Από το εθνικό κράτος στο έθνος δίχως κράτος. Το πείραμα της Οργάνωσης Κωνσταντινουπόλεως, in: Veremis Th. (ed.), Εθνική ταυτότητα και εθνικισμός στη Νεότερη Ελλάδα (Athens) 27-52.
Xyngopoulos A. 1957: Σχεδίασμα της Θρησκευτικής ζωγραφικής μετά την άλωση (Athens).