Διερευνώντας τα όρια της βιοηθικής: DTC Genetic Testing


Опубликован: Φεβ 8, 2017
Σοφία Ζέρβα (Sophia Zerva)
Ολυμπιάδα Λαχανά (Olympiada Lachana)
Ελένη Μπουραζάνη (Eleni Mpourazani)
Ελευθερία Παπουτσάκη (Eleftheria Papoutsaki)
Κωνσταντίνος Πετρόπουλος (Konstantinos Petropoulos)
Μαίρη Χριστοφίδη (Mairy Christophidi)
Θεοδώρα Κάτσιλα (Theodora Katsila)
Γεώργιος Πατρινός (Giorgos Patrinos)
Аннотация

Οι άμεσα διαθέσιμες εμπορικές (Direct-To-Consumer, DTC) γενετικές δοκιμασίες αφορούν γενετικές υπηρεσίες στις οποίες το κοινό αποκτά εύκολη και άμεση πρόσβαση, καθώς τα αντιλαμβάνεται ως εμπορικά προϊόντα μέσω του φαρμακείου, του διαδικτύου, της τηλεόρασης και της έντυπης διαφήμισης, χωρίς να είναι αναγκαία η μεσολάβηση επιστήμονα υγείας ή γενετιστή. Σήμερα, εγείρονται ζητήματα αξιοπιστίας και ερμηνείας των αποτελεσμάτων, καθώς και ηθικά διλήμματα ως προς τη χρήση τους, υπό το πρίσμα πως οι εν λόγω δοκιμασίες αποκαλύπτουν τις γενετικές πληροφορίες των καταναλωτών.
Πράγματι, οι άμεσα διαθέσιμες εμπορικές γενετικές δοκιμασίες δύνανται να επηρεάσουν την προσωπική ζωή των καταναλωτών και των οικείων τους. Πιστεύουμε πως οι άμεσα διαθέσιμες εμπορικές γενετικές δοκιμασίες και υπηρεσίες πρέπει να ρυθμιστούν νομικά και νομοθετικά και σημαντικά, οι όποιες ρυθμίσεις να είναι πάγιες μεταξύ των εθνικών και πολυεθνικών ρυθμιστικών αρχών.

Article Details
  • Раздел
  • Original Articles
Скачивания
Данные скачивания пока недоступны.
Библиографические ссылки
Patrinos GP, et al. Genetic tests obtainable through pharmacies: the good, the bad, and the ugly. Human genomics, 2013. 7(1): 17.
Niemiec E and HC Howard. Ethical issues in consumer genome sequencing: use of consumers' samples and data. Applied & translational genomics, 2016. 8: 23-30.
Howard HC, BM Knoppers, and P Borry, Blurring lines. EMBO reports, 2010. 11(8): 579-582.
Skirton H. Direct to consumer testing in reproductive contexts–should health professionals be concerned? Life sciences, society and policy, 2015. 11(1): 1-9.
Hindorff LA, et al. Potential etiologic and functional implications of genome-wide association loci for human diseases and traits. Proceedings of the National Academy of Sciences, 2009. 106(23): 9362-9367.
Swan M. Multigenic condition risk assessment in direct-to-consumer genomic services. Genetics in Medicine, 2010. 12(5): 279-288.
Mihaescu R, et al., Evaluation of risk prediction updates from commercial genome-wide scans. Genetics in Medicine, 2009. 11(8): 588-594.
Vrecar I, et al. Direct-to-consumer genetic testing in Slovenia: availability, ethical dilemmas and legislation. Biochemia medica, 2015. 25(1): 84-89.
Gollust SE, Hull SC, Wilfond BS. Limitations of direct-to-consumer advertising for clinical genetic testing. Jama, 2002. 288(14): 1762-1767.
McGuire AL and Burke W. An unwelcome side effect of direct-to-consumer personal genome testing: raiding the medical commons. Jama, 2008. 300(22): 2669-2671.
Robertson AS. Taking responsibility: regulations and protections in direct-to-consumer genetic testing. Berkeley Technology Law Journal, 2009. 24(1): 213-243.
Saukko P. State of play in direct-to-consumer genetic testing for lifestyle-related diseases: market, marketing content, user experiences and regulation. Proceedings of the Nutrition Society, 2013. 72(01): 53-60.
Наиболее читаемые статьи этого автора (авторов)