The disability movement and the struggle for recognition: Condition for transformative learning of people with disabilities


Published: Jan 31, 2025
Keywords:
disability movement, disability, transformative learning, biographical-narrative approach, recognition
Anthi Chatzipetrou
Abstract

The doctoral dissertation presented was prepared by the School of Humanities, Hellenic Open University. According to the committee resolution, the dissertation was approved in June 2023. The committee was consisted of the primary Assistant Professor Zacharias  Palios and two committee members, from the University of Crete Professor Giorgos Tsiolis and from University of Athens Professor emeritus Gerasimos Kouzelis. The doctoral dissertation examines the complex relationship between biography, learning and configuration.

Article Details
  • Section
  • PhD Theses
Downloads
Download data is not yet available.
Author Biography
Anthi Chatzipetrou, Hellenic Open University

Phd in Sociology of Education, Hellenic Open University

References
Alheit, P. (2013). Ταυτότητα και βιογραφία. Η συμβολή της βιογραφικής έρευνας σε μια θεωρία της ταυτότητας στις κοινωνικές και ανθρωπιστικές επιστήμες. Στο Γ. Τσιώλης & Ε. Σιούτη (Επιμ.), Βιογραφικές (ανα)κατασκευές στην ύστερη νεωτερικότητα. Νήσος.
Honneth, A. (1995). The struggle for recognition. The moral grammar of social conflicts. The MIT Press.
Illeris, Κ. (2016[2007]). Ο τρόπος που μαθαίνουμε. Οι πολλαπλές διαστάσεις της μάθησης. Μεταίχμιο.
Jarvis, P. (2010). Adult education and lifelong learning. Routledge.
Mezirow, J. (2022[1991]). Θεωρία Μετασχηματισμού. Επιστημονική Ένωση Εκπαίδευσης Ενηλίκων.
Wenger, E. (2009). Μια κοινωνική θεωρία μάθησης. Στο Κ. Illeris, Σύγχρονες θεωρίες μάθησης 16 θεωρίες μάθησης… με τα λόγια των δημιουργών τους. Μεταίχμιο.